Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Gletsjer-hiking!

Woensdag 9 februari

Vandaag al vroeg opgestaan en teruggereden naar het dorpje Franz Josef. Hier hebben we weer internetverbinding, zodat we nog kunnen skypen met Oma Wilma op haar verjaardag. Internet werkt weer niet, dus zit ik om 6.30 uur 's ochtends al met de helpdesk van Telecom aan de telefoon. Even met de creditcard ‘wapperen' en het probleem is weer opgelost..... Oma storen we net onder het eten en aangezien Tijn ook een ochtendhumeurtje heeft, houden we het kort. Wij gaan lekker ontbijten en Marcel maakt zich klaar voor de gletsjertocht. Inmiddels is het buiten licht aan het worden en de besneeuwde bergtoppen zijn vandaag helder te zien. Dat belooft een mooie dag op de gletsjer te worden....

.....en inderdaad. Om ongeveer 3pm is Marcel weer terug. Hij heeft een geweldig mooie dag gehad en een heel kaartje vol foto's geschoten. Ze hebben echt door de gletsjerspleten geklommen en door de zon op het ijs waren de uitzichten fantastisch. Hij maakt me weer erg lekker. Ik wil ook. We besluiten hier nog een dag te blijven, zodat ik eventueel morgen ook nog een halve dagtocht kan gaan maken op het ijs. Of wordt het misschien een helikoptervlucht over de gletsjers en de Mount Cook? We laten het allemaal van het weer afhangen. De vooruitzichten zijn goed, dus wie weet wat de dag van morgen ons weer gaat brengen.

Oh ja, over onze dag valt niet zoveel te vertellen. Tijn begon wat sikkeneurig vandaag, maar al snel verdween ook zijn wolkje voor de zon en hebben we gezellig in de speeltuin gespeeld en geshopt in het dorpje....