Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Bijna weer thuis!

Donderdag 24 februari: vliegveld Hong Kong

Ja hoor! Alles is gelukkig volgens plan verlopen. Het inleveren van de camper ging erg vlot en we waren al vroeg op het vliegveld van Christchurch. Gelukkig maar, want hier was het een enorme chaos. Lange rijen en veel wachtende en onzekere mensen over of hun vlucht wel door zou gaan of niet. Wij wisten dit toen ook nog niet zeker, maar na even navraag bij een Quantas-mevrouw, bleek dat we konden inchecken. Gelukkig! Dat leek er in ieder geval op goed nieuws! Voor Tijn en Job hadden we op dat moment eigenlijk een ‘riempje' nodig. In de rij voor de incheckbalie was het best gezellig. We hadden natuurlijk allemaal een gezamenlijk onderwerp om over te praten. De meest gestelde vraag was natuurlijk: ‘Waar was jij toen.....?' Gelukkig konden wij antwoorden dat we net op tijd in onze camper waren..... Na het inchecken hebben we een rustig plekje gezocht en toen kon het wachten beginnen. Niet de grootste hobby van Tijn en Job, maar aangezien we veel vertier in onze tas hadden meegenomen, kwamen we de tijd met z'n allen wel door. En ondertussen gingen de naschokken nog steeds door. Bij een hevige naschok raakte sommige mensen weer een beetje in paniek. We waren blij en opgelucht toen we eindelijk het vliegtuig in konden. Eindelijk weg van die momenteel onbetrouwbare aardbodem.... De eerste vlucht naar Sydney verliep goed. We hadden bij de landing nog even een prachtig uitzicht over de Harbour Bridge en de haven. We kregen weer een beetje heimwee naar de mooie tijd in Australië. Nu al! Op het vliegveld hebben de jongens zich even lekker uitgeleefd bij een speeltuintje. De tijd ging snel en voor we het wisten zaten we weer in het vliegtuig richting Hong Kong. De jongens waren inmiddels erg moe en sliepen vrijwel direct. Wij hebben ook redelijk geslapen. Aan het einde van de vlucht hebben we nog even het Quantas-nieuws zitten kijken en ook hierop waren de beelden uit Christchurch het hoofdnieuws. We beginnen ons nu steeds meer te beseffen hoeveel geluk we hebben gehad.

En nu zitten we hier dan, op Hong Kong airport. We zijn op de helft! We kijken er naar uit om iedereen weer te zien thuis en om samen met iedereen na te genieten van onze geweldige reis, want dat was het!

Debbie Meijer

Fijn dat jullie onderweg naar huis zijn. Lekker de familie weer zien en nagenieten. Ik heb met jullie meegeleefd. Heb enorm genoten van jullie verhalen, jullie hebben een hele leuke fijne schrijfstijl. Wie weet durven wij die reis ook nog te maken met onze dochter van 3,5 jaar. Bedankt! Groeten Debbie Meijer (debbiemmeijer@hotmail.com)

Snippertjes

Wat fijn te horen dat jullie bijna thuis zijn!! En heimwee terug zal je best wel krijgen......... Jullie hebben een fantastische ervaring (met veel hoogtepunten en helaas ook wat dieptepunten) achter de rug. Niemand dat neemt dat nog van je af. 3 maanden met je gezin weg, super!!! Wij zijn in ieder geval blij dat wij deze ervaring ook hebben mogen/kunnen meemaken. Kan het iedereen aanbevelen.
We hebben de jongens al voorbereid dat jullie weer thuis komen.
Geniet van alles weer thuis en dan tot snel!!
Liefs, Marc, Toke, Jasper & Wessel.

joyce

het avontuur waar je zo lang naar toe hebt geleefd is weer voorbij. Reken er maar op dat je de landen gaat missen dat doe ik ook nog dagelijks. Maar dit geweldige avontuur neemt niemand je meer af en hier kun je nog lang van nagenieten. Ik denk dat wij over een half jaar nog met het fotoboek en de film bezig zijn, maar dat maakt het nagenieten ook zo geweldig.

Tot snel groetjes Joyce

angelina

beste allemaal,

soms met een jaloerse blik, soms met een glimlach maar nu toch wel met een opgelucht hart is het goed te weten dat jullie bijna thuis zijn! welkom thuis!

we hebben genoten van jullie verhalen!

hartelijke groeten paul angelina bart en maaike