Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Weer thuis!

Vrijdag 25 februari

We zijn weer thuis! Thuis in ons 'Strawberryhouse'!

De vlucht van Hong Kong naar Londen was lang (12 uur) maar ook deze vlucht verliep zeer voorspoedig. De jongens waren grotendeels wakker, maar ze hebben zich heerlijk vermaakt met voornamelijk filmpjes kijken. Zelfs ik zelf heb ongestoord 2 films kunnen kijken, dus dat zegt wel wat. We zijn echt trots op onze jongens! De klap kwam echter toen Tijn en Job tijdens het laatste vluchtje van Londen naar Amsterdam als een blok in slaap vielen en dus na een half uur alweer wakker gemaakt moesten worden.... Job onderging dit redelijk, maar bij Tijn barstte de bom. Hij heeft iedereen in het vliegtuig even laten horen hoe hard hij kan huilen! We konden het hem ook echt niet kwalijk nemen. Gelukkig hoefden we niet zo ver te lopen naar de douane en de aankomsthal, waar de opa's en oma's, Erik en Mendy, Maaike en Ferdinand ons achter het raam al popelend op stonden te wachten. We zagen ze gelijk al staan. Tijn, die er de hele reis zo naar uit had gekeken om iedereen weer te zien, wilde nu even helemaal niets anders dan alleen om mama's schouders hangen. Job stond echter gelijk voor het raam te popelen en vroeg gelijk aan mij waarom die deur niet open kon. Helaas Job, we moeten eerst op onze tassen wachten. Deze kwamen al snel op de band voorbij. Eindelijk knuffelen en kussen!! Ook Tijn ontdooide snel en er kwam gelukkig weer een big smile op z'n gezicht. Bij het eerste terrasje wat we tegen kwamen zijn we neergeploft en hebben we lekker met iedereen bij zitten kletsen. Heerlijk om iedereen weer 'in het echt' te zien in plaats van over skype. Oma Yvonne en opa Thijs hadden voor Tijn en Job nog een leuk cadeautje: een olifant en een zeehond. Die vielen wel in de smaak. Ook Maaike en Ferdinand verwende de jongens nog met een leuk cadeautje. Wat een verwennerij! En we zijn niet eens jarig! In de auto heeft Tijn aan één stuk door zitten kletsen over van alles en nog wat. Op de vraag van opa wat hij het leukste van de hele vakantie vond, antwoordde hij: 'Besjes plukken'! Hahaha! En Job had het alleen maar over het wegjagen van de zeemeeuwen. Echt leuk om te merken dat de jongens juist zo van de kleine dingen genoten hebben!

Thuis aangekomen bleek de buurt ons huis versierd te hebben. Een bord met 'Welkom Thuis' prijkte boven de voordeur. Wat leuk! Binnen had de familie slingers en balonnen gehangen en op de tafel stonden allemaal mooie bloemen. Wat fijn om zo thuis te komen! En net tussen de post vonden we allemaal lieve kaartjes. We willen iedereen super bedanken voor het meereizen, meeleven en alle lieve reacties die we gekregen hebben. Daar hebben we ook erg vangenoten!

En nu is het dan echt voorbij...... (en terwijl ik dit type, rollen de tranen over m'n wangen...). Ondanks dat het zo fijn is om weer thuis te zijn, heb ik (hebben wij)nu al heimwee. Heimwee naar het prachtige Australië en Nieuw Zeeland, naar het samen met z'n viertjes op reis zijn, naar de vrijheid, de spanning en het avontuur. Wat hebben we een geweldige tijd beleefd met z'n vieren, maarook met de lieve nieuwe mensen die we hebben leren kennen(Snippertjes, we bellen snel!). Dit was echt dé reis en tijd van ons leven, waar we zeker weten nog lang met een grote glimlach op ons gezicht aan terug zullen denken! Het einde van onze reis, tja, dat was natuurlijk erg heftig. We beseffen ons steeds meer hoeveel geluk we gehad hebben, het had heel anders kunnen aflopen.,. In gedachten zijn we bij alle mensen die daar nu zoveel ellende meemaken. Echt een ramp voor een klein land als Nieuw Zeeland....

En nu weer op naar het gewone leven... Het zal even wennen zijn, maar dat komt snel weer goed, vast en zeker.Jullie nogmaals heel erg bedankt en we hopen jullie allemaal snel weer te zien, spreken, mailen, etc.!!

Heel veel liefs van Marcel, Heidi, Tijn en Job

opa post

He He gelukkig!!! ps en wij tico en sammy xxxx

Snippertjes

En ook bij ons rollen de tranen en krijgen we kippenvel............. allemaal zo herkenbaar! Wij zijn blij dat jullie weer heelhuids terugzijn.
Liefs ons

Marjolein

Welkom thuis! Ik heberg genoten van jullie verhalen en foto's, we bellen snel om in het echt bij te kunnen kletsen!

alexandra

welkom thuis, we hebben erg veel aan jullie gedacht deze weken, maar de afgelopen dagen hadden we het er telkens over! We hopen jullie gauw te zien, want we zijn erg beieuwd naar de livestory!

fam. geeraerts belgië

Hoi,
net zoals nog zovelen hebben we jullie reis meegevolgd via jullie blog. Ook wij schrokken toen we het nieuws van NZ hoorden. Gek hoe we zo meeleefden met een gezin dat we eigenlijk niet kennen. Wij trekken zelf in juni voor 5 weken naar australië met onze dochters van 3 en 4 en hebben gemerkt dat onze reis min of meer hetzelfde zal lopen dan die van jullie. Sydney, Ayers Rock, Alice Springs, Brisbane tot in Cairns. (laatste stuk met mobilhome, ook van apollo). Indien jullie nog weetjes of leuke minder bekende plekken hebben bezocht, zijn die tips steeds welkom.
Nu kunnen wij alvast gaan uitkijken naar onze trip... nog een goeie 90 dagen...
Alvast bedankt en geniet van jullie tijd thuis! Misschien al een volgende trip plannen, kwestie van de heimwee wat te baas te kunnen ;-)
Groetjes uit België.

(Camping buren Christch) Moniek

Goed om te horen dat ook jullie weer veilig thuis zijn.
Wij zijn vrijdag ochtend weer veilig op Schiphol geland. Ben nog nooit zo blij geweest om weer thuis te zijn. Het is wel vreemd want in mijn hoofd voel ik het soms nog steeds shaken.
Ik wens jullie veel geluk verder.
Groetjes Moniek

Marjan Jager

Hallo!!
Tjonge jonge wat een belevenissen, en wat een einde!?!?! pff, we zijn ook nog in shock.
Gelukkig zijn jullie met je mooie gezin weer heelhuids thuis. Ook ik heb net met kippenvel en betraande ogen gelezen hoe jullie laatste dagen verlopen zijn, pff.
Geniet na met z'n allen van dit geweldige avontuur (we zijn zelf in April vorig jaar teruggekomen van een reis van 4 maanden door Azie en Australie en genieten nog na, maar ons einde schokte minder!! (gelukkig)
Het voorjaar is ook hie rweer in aantocht dus dat komt vast goed...
groetjes Marjan (www.jamamoma.nl) (site werkt helaas tijdelijk niet)

Debbie Meijer

Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn! Lekker nagenieten.
Ik ken jullie niet, maar heb jullie verhalen gevolgd tijdens jullie reis, omdat wij ongeveer dezelfde reis willen gaan maken met onze dochter van 3,5 jaar, zonder dat heftige einde natuurlijk. Hopelijk kunnen jullie dat een beetje verwerken, heftig hoor!
Jullie schreven leuke verhalen, in fijne schrijfstijl, knap gedaan hoor.
Wij zijn in 2006 al eens met z'n tweeën 5 weken naar australie geweest, ook de oostkust, maar willen nu dus terug om wat van de rest te bekijken en Nieuw Zeeland. Dus mochten jullie nog extra tips hebben voor het specifiek reizen met een klein kind, dan hoor ik het graag.
Wie weet voor jullie nog een keer een reis in de toekomst!

Groeten Debbie Meijer (debbiemmeijer@hotmail.com)