Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

'Bestemming bereikt!'

Zondag 20 februari

Gelukkig hielp het gisteravond nog snel op met regenen en is het de hele nacht droog gebleven. De wolken waren er toen we opstonden nog wel, helaas. Na het ontbijt zijn we vanuit Arthur's Pass Village nog doorgereden naar de echte pas. Mooi om te zien. Hier hebben ze een paar spectaculaire bruggen gemaakt en ‘omleidingen' voor watervallen. Op onze koffie-, thee-, limonade-met een koekje-rustplaats werden we ook nog verwelkomd door een paar Kea's, je weet wel, van die grote papegaaien. Deze vogels zijn door alle toeristen erg tam geworden en zelfs een beetje brutaal! Nu we al dit moois hadden bewonderd, was het tijd om de hele weg terug te rijden naar de kust, op naar de laatste bestemming van onze reis: Christchurch! Eenmaal weer terug in het dal kwam de zon ons al tegemoet. De rest van de dag hebben we heerlijk zomerweer gehad en morgen als het goed is ook nog, heerlijk! We zijn gelijk naar hartje stad gereden en hebben hier de auto geparkeerd vlakbij het grote park en de botanic gardens. Hier hebben we een paar uur heerlijk rondgewandeld. Er was een grote speeltuin midden in het park, dus die konden we natuurlijk niet overslaan. Ook hadden ze hele grote kassen midden in het park staan, waarin ze prachtige planten hadden staan. Dat was kasie voor Marcel natuurlijk! Het park ligt tegen het centrum aan. Na onze wandeling in het park besluiten we weer terug naar de camper te gaan voor de lunch. Vandaag willen we nog naar de baai van Lyttelton rijden (ong 8 km van christchurch af, hier zitten ook dolfijnen) en daar overnachten, de komende dagen hebben we immers nog tijd zat om het centrum van de stad te bekijken. Aangekomen bij de baai zien we al snel een prachtig strandje met speeltuin. Beter kan niet! De temperatuur is inmiddels tot zomers gestegen en ondanks dat de chinezen en jappen om ons heen nog in dikke truien en jassen rondlopen (is ons al veel vaker opgevallen!), trekken we de inmiddels vaal geworden zwemkleertjes aan bij Tijn en Job. De 2 daarop volgende uren hebben we weer geen kind aan ze gehad. Schepje, emmertje, schelpjes en kliederen maar! Ondertussen hebben wij ook nog even lekker bruingebakken, genieten van de laatste Nieuw-Zeelandse zonnestralen! Ook hebben Tijn en Job nog heerlijk in de speeltuin gespeeld. Hier stond een erg hoge glijbaan, waar Job in het begin van de reis zeker niet alleen vanaf had gedurfd. Nu stapte hij, zonder enige twijfel, stoer alleen de hoge trap op en kwam hij naar beneden roetsen. Wat ben je toch een grote jongen aan het worden! Terug in de camper zijn we nog een stukje verder de kustweg doorgereden, totdat we het mooiste kampeerplekje ooit vonden! Een restarea met een prachtig uitzicht over de blauwe baai en de bergen. Hier hebben we lekker pannenkoeken gegeten en de dag vroeg afgesloten. De kids waren moe van het spelen de hele dag en wij hadden de knollen ook gaar.

En ondertussen tellen we onze nachtjes in de camper langzaam maar zeker af. We kijken er ook weer erg naar uit om naar het aardbeienhuis te komen. Onze familie en vrienden weer zien en knuffelen, al ons speelgoed weer opnieuw ontdekken, weer kletsen met Tico en Sammie, alle kindjes en juf Henny en Carla van 't Hummelhonk weer zien en vertellen wat we allemaal hebben meegemaakt, de nieuwe liefde van Maaike ‘in het echt' ontmoeten, boodschappen doen in Gennep, eitjes halen bij Cis en Loet, in bad!, weer lekker aan het werk in het ziekenhuis en de collega's weer te zien,.... en zo kan ik nog wel even doorgaan. Kortom, weer beginnen aan het gewone leven (met waarschijnlijk ook wel een beetje heimwee naar de vrijheid hier)!