Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Akaroa

Vrijdag 18 februari

‘Mama, we gaan er morgen weer een leuke dag van maken, hè!' Dat is bijna iedere avond de standaard uitspraak van Tijn voordat hij gaat slapen. We hebben ze voor morgen een mooie speeltuin beloofd, altijd een beetje een gevaarlijke belofte, want je weet natuurlijk nooit wat je tegen gaat komen. Maar gelukkig, in Asherton, onderweg naar het Banks Peninsula bij Christchurch, vinden we midden in de stad in een mooi park een prachtige speeltuin. Aangezien Marcel zich vandaag een beetje grieperig voelt (de eerste en hopelijk laatste zieke van deze reis!), heeft hij mooi de gelegenheid om even te gaan liggen en ga ik met de kids lekker naar de speeltuin. Ze zijn weer door het dolle heen. Ook staan er bomen met ‘besjes' dus dat is ook helemaal feest. Op een gegeven moment zie ik Job op een afstandje zoekend om zich heen kijken. Hij is mij kwijt. Zijn gezichtje betrekt steeds meer en dan ineens brult hij het uit. Ik ren gauw naar hem toe. Wat dacht jij nou Job, dat we jou alleen zouden achterlaten hier? Voor geen goud! Crocsen, theedoeken, een slipper van mama, we hebben al veel achtergelaten overal, maar Tijn en Job vergeten....... nee, zover is het gelukkig nog niet gekomen....

Na het spelen in de speeltuin gaan we papa even verwennen met een kopje koffie (je weet hoe mannen kunnen zijn als ze zich niet zo lekker voelen....). Daarna is hij gelukkig weer fit genoeg om door te rijden. We gaan op zoek naar een supermarkt voor wat brood en melk en een..... ijsje! Daarna rijden we door naar Akaroa. Zo gauw we op het schiereiland aankomen, wordt het landschap weer bergachtig. Eindelijk genieten we weer van wat prachtige uitzichten, dat hadden we weer even nodig na het saaie landschap van de afgelopen dagen! Het is een mooie baai waar Akaroa in ligt. We rijden ook nog door een klein dorpje waar dit weekend een muziekfestival wordt gehouden, hier gaan we op de terugweg nog even langs. In Akaroa aangekomen, maken we eerst een wandelingetje door het dorpje. Dit plaatsje staat bekend om zijn dolfijnen-watch-cruises en het kunnen zwemmen met dolfijnen. We hebben het deze reis beide al een keer gedaan (het laatste zelfs gewoon zelf ‘in de natuur'), maar we willen de reis toch nog afsluiten met een mooie boottrip, dus boeken we eenboottocht voor morgen. Verder winkelen we nog wat. Daarna spelen Tijn en Job weer heerlijk aan het strand. Ze bouwen wat af met zand, water, modder en schelpen. Als we weer thuis zijn moeten we iedere dag maar even met ze naar de Siep.... Na het eten maken we nog een wandeling naar een mooi uitkijkpunt en een vuurtoren. Hier eten we ons toetje op een bankje en genieten we van het uitzicht en de mooie zonsondergang. De afgelopen twee dagen vonden we wat saai, maar gelukkig hebben we de smaak weer te pakken en gaan we ervoor om deze geweldige reis met een paar geweldige dagen af te sluiten! Morgen dus de dolfijnen-cruise, waarna we terug rijden richting Christchurch en vanuit hier de Arthurs Pass op zullen gaan rijden. De hoogste bergpas van Nieuw-Zeeland. Nog lekker ook even de bergen in dus, heerlijk!