Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Papa, wat is dat 'Milford Sound'?

Zondag 13 februari

'Hé, m'n bed begint ineens te wiebelen. Maakt niet uit, dat ben ik inmiddels wel gewend. Zo eens in de week wil papa weer eens een dagje flink doorrijden en staat ‘ie om 6u op. De fanatiekeling..... Maar dan doe ik nog niet mee hoor, ik kruip nog een keer lekker onder de dekens. Hé, en daar is mama. Die heeft ook nog geen zin om eruit te komen en kruipt lekker bij ons in bed. Job slaapt ook nog... Een uurtje later heb ik dan toch echt de slaap uit. Papa heeft inmiddels een leuk dorpje uitgezocht. Hier gaan we vast een boterham eten. Met jam! Mmmmm. Ik kijk door het raam en zie een speeltuin, maar die is nog nat! En in een natte broek heb ik echt geen trek, dus blijf ik lekker binnen. Papa had het er gister over dat we vandaag naar een fjord gaan, Milford Sound of zoiets.... Ik weet niet wat dat is en wat we daar gaan doen, dat zie ik daar wel. De boterham smaakt me erg lekker en ik lust ook nog wel een crackertje. Papa, waar gaan we nu naar toe? Naar Te Anau? Ok, als er voor ons ook maar iets leuks te doen is. Het is nog een uurtje rijden, dan zijn we er. Ik kijk samen met Job naar buiten, naar wat ons allemaal voorbij raast. Gaaf man, hier zijn zoveel schapen en koeien, die vind ik wel leuk! Ook vind ik tractors helemaal geweldig en die zijn er hier ook genoeg te zien! Verder ravotten we nog even met onze apies. Hé, zijn we er nu al? Voel je dat Job, we staan weer stil! Papa, ga je een boodschap doen? Ik wil mee! Ik kan al goed helpen in de supermarkt. Vooral de lekkere dingen en de ijsjes weet ik altijd wel te vinden. Oh, vandaag geen ijsjes?? Jammer! Toen we weer buiten liepen, zag papa ergens een hele gekke fiets staan. Hij vroeg even wat aan de mevrouw die erbij stond, maar dat snap ik nog allemaal niet, hoor. We liepen weer teug naar mama en Job in de camper. Daarna gingen we met z'n allen weer terug, naar die gekke fiets! Job en ik mochten voorop zitten en papa en mama zaten achter ons. Trappen maar, papa! En jij ook, mama! Wij lekker zwaaien naar iedereen die we tegenkwamen, echt leuk dit! We fietsten langs een groot meer en op het water lag een watervliegtuig! En we zagen ook nog een helikopter. Daar hebben wij pas ook in gevlogen, maar dat is alweer zo lang geleden! Onderweg stopte papa en mama bij een bakkertje en hebben we lekkere appelflappen gegeten. Dat lust ik wel!! Lekker smullen!

Zijn we er nu al weer? Jammer, was net zo leuk. Als we dan ook nog maar even in die speeltuin mogen spelen. Ik klim samen met papa hééééél hoog in een klimrek, mama vind het eng volgens mij, maar ik helemaal niet! Daarna ga ik met Job nog even takken en bierdopjes zoeken, dat is leuk joh! Ik heb al een heel doosje vol!

Dan roept mama vanuit de camper: Tijn, Job, tosti eten! Mmmmm, tosti! In 2 tellen zit ik paraat! Na het eten ben ik toch best wel moe. Papa gaat, voordat we naar dat Fjord gaan rijden, nog even de watertank vullen bij het tankstation. Job en ik gaan even op bed liggen. Ik ben moe geworden van het fietsen en het spelen. Ik val al gauw in slaap.

Ik word weer wakker en kijk naar buiten. Huh, hoe kan dat nou, het is pikke donker buiten? Oh, ik zie het al, we rijden door een tunnel. Even later is het weer licht. We rijden door hele mooie bergen en we zien soms ook nog een beetje sneeuw liggen. Dan stopt papa ineens, hij ziet een hele mooi grote vogel op straat zitten. Lijkt wel een beetje op Sammie. Mama zegt dat het een Kea is. Maakt mij niet uit, ik vind het gewoon een mooie vogel. En papa ook, want die is helemaal blij! Hij schiet de ene na de andere foto. Jullie zien ‘m wel weer op de site verschijnen!

En dan, na nog heel veel slingerweggetjes door de bergen, komen we aan bij de grote boten. Maar inmiddels is het gaan regenen, dus blijven we lekker ergens staan op een parkeerplaats. We gaan lekker met de lego spelen en mama zet een dvd-tje voor ons op. Maakt mij niet uit hoor, als het een keer regent, ik vermaak me toch wel! Ook kijken we op de computer nog even naar de foto's van Australië. Van toen ik een kangoeroe geaaid had en toen we in de zee hadden gezwommen. Dat is al weer hééééél lang geleden!

Mama kookt lekker macaroni, mmmmmm! Vooral de geraspte kaas erbij vind ik erg lekker! Daarna ga ik met papa douchen. Lekker warm! Haren wassen vind ik niet zo leuk, maar ja, papa zegt dat het gewoon moet.... Als we de lekkere warme pyjama aanhebben, ga ik nog even lekker stoeien met Job op bed. We doen dan net of ons bed een boot is en al onze knuffels mogen meevaren. Naast ons bed is de zee en daar liggen de gevaarlijke haaien en krokodillen. Papa en mama lopen er gewoon tussen, de mafkezen!

Dan moeten we van papa en mama rustig doen, maar dat vind ik een beetje moeilijk.... Hopelijk leer ik dat nog een keer, rustig doen. Omdat ik vanmiddag best lang geslapen heb, kan ik nu de slaap nog niet zo goed vatten. Ik lig nog lang te kletsen over van alles en nog wat, samen met Job. Papa en mama slapen volgens mij al. Weet je wat, ik ga ook maar eens proberen te slapen. Papa zei dat we morgen op een boot gaan. Papa gaat dan duiken en wij gaan zeeleeuwen zoeken. Ik ga er vannacht vast over dromen..... Slaap lekker!'

Reacties

Reacties

Ferdinand

Ooh Marcel schiet jij de ene na de andere vogel? Ooooh....foto.....!!! ;-)

Heidi

Ja, had 'm zelf ook al ontdekt....!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!