Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Queenstown

Vrijdag 11 februari

Vanochtend zijn we al weer vroeg (6u) vertrokken richting Queenstown. We willen de dag op de camping optimaal benutten (de was doen en ook nog wat van Queenstown zien). De kinderen laten we nog lekker in bed liggen en ze slapen tot 8u! Onderweg ontbijten we op een picknickplaats aan een mooi meer. In Wanaka kiezen we voor de kortste weg, de bergpas. Erg mooi. Om precies 10 uur rijden we de camping in Queenstown op. De camping is niet zo mooi, maar wel heel functioneel. We staan vlakbij de laundry en de toiletten, erg handig dus. Af en toe is het nodig en handig om op zulke commerciële campings te staan, maar we komen maar weer eens tot de conclusie dat we het veel mooier vinden om in de natuur te kamperen. En de kids vinden dat ook geweldig. Als er maar zand, stenen en besjes te vinden zijn..... Nadat ik de eerste wasmachine aangezet heb, gaan we lopend naar het centrum om boodschappen te doen. Tijn en Job laten zich van hun beste kant zien en lopen helemaal zelf. De buggy gebruiken we dus als boodschappenkarretje, ook erg handig. Op de terugweg eten we ergens een ijsje. Op de camping frotten Tijn en Job nog wat met zand en water (je kunt wel raden hoe ze er dan uitzien) en lunchen we wat. Job weigert zijn middagslaapje, dus besluiten we maar naar het centrum van Queenstown te wandelen. Het is een erg mooi stadje met een mooie boulevard aan het meer. Bij de eerste de beste mogelijkheid om het water in te kunnen zijn Tijn en Job niet meer te houden. Het begint met de voetjes, maar binnen 5 minuten liggen ze in het water. Met kleren en al! Dat het water ijs en ijskoud is deert ze niks! Vlak achter ons wordt een bus Jappen gedropt. Niet de mooie boulevard van Queenstown is in trek bij deze Aziaten, maar de 2 blonde jocheies in het water! Ruim een half uur wordt de ene na de andere foto van onze jongens geschoten. Aaaahhh, iiieeeehhh, oooohhhh.....! Tijn en Job worden er niet warm of koud van... Ze spelen lekker verder in het water. Wij staan er met open monden bij te kijken. Toch echt raar hoor! Oh, de bus gaat weer vertrekken.... en weg zijn ze! Wij weer rust. We lopen door naar het speeltuintje op het strandje. Altijd leuk natuurlijk. Via de leuke winkelstraatjes lopen we terug naar de camping. Daar is de was inmiddels droog. De rest van de middag slijten Tijn en Job met moddersoep maken en wij met van alles en nog wat.

En zo is er weer een dag voorbij en komt het einde van onze reis langzaam maar zeker in zicht. Nog anderhalve week genieten.....

Heb trouwens van Mike, m'n wandelmaatje op de Tongariroceossing, de foto's ontvangen. Zal ze zo op de site zetten.... Eindelijk bewijsmateriaal van m'n geleverde inspanningen! Zowel aan m'n haar als aan hoe ik sta, kun je zien dat het er erg hard waait!

Monique Gerrits

Heidi: Gaaf en knap hoor de Tongariro crossing in je eentje!
Geniet nog van jullie laatste dagen daar! Leuk om (een deel) van jullie verhalen te lezen. Het zijn er te veel om allemaal bij te houden.
Groetjes Monique