Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Uitwaaien in Hokitika

Maandag 7 februari

Vanochtend begon de dag erg mooi aan de rivier. De zon kwam door ons camperraampje gluren en maakte ons wakker. Zouden ze er dan toch naast zitten wat betreft het weer? Vandaag zou het weer namelijk erg slecht worden. Na het ontbijt zijn we weer aangereden richting het zuiden, richting de gletsjers. Al snel verdween de zon achter de wolken en barstte de eerste regenbuien los. Hadden ze dus toch gelijk. In een stadje met internetverbinding (hier zijn de gebieden waar we bereik hebben met internet en telefoon erg schaars!) hebben we geskyped met Oma Wilma en al haar bezoek. Zij is dinsdag 8 februari jarig, maar vierde haar verjaardag vandaag. Kregen Tijn en Job toch de hele familie Jennsikens stil.... Een hele prestatie! Na een blik op weeronline.nl bleek al snel dat we niet te snel moesten afzakken. Vandaag zou het aan de kust nog mooi worden en op de gletsjers nog niet. Nog maar even hier blijven dus. We zijn naar het plaatsje Hokitika gegaan en inderdaad, al snel werd het droog en kwam de zon er weer door. Nog wel koud, dus jassen aan, maar we konden in ieder geval lekker naar buiten. We hebben de camper hier aan het strand geparkeerd. Tijn en Job weer helemaal in hun element. Lekker ravotten en takken zoeken. Wij hebben heerlijk van de zon genoten in onze luie campingstoeltjes. Heerlijk toch, vakantie! Ineens kwam er een auto naast ons staan en stapte er een man en een vrouw uit de auto. De vrouw sprak Marcel gelijk aan, ze bleek zijn duikbuddy te zijn geweest op het Canterburry-wrak, in het noorden van Nieuw-Zeeland. What a small world! Helaas mochten we op deze mooie plek niet blijven staan, dus zijn we na het eten doorgereden naar een wat bleek weer prachtige DOC-camping (dit zijn de eenvoudige natuurcamping hier in NZ) aan een mooi meer, een paar kilometer verderop. Hier stonden we op een groot grasveld en heb ik met de jongens nog een potje gevoetbald. Moe maar voldaan zijn we daarna lekker gaan douchen en gaan slapen. Tijn had nog niet zo'n slaap en heeft nog een half uur liggen kletsen over al zijn speelgoed in het aardbeienhuis. Wat zal dat een feest zijn voor de jongens om weer thuis te komen.... Maar thuis zal het er ook wel weer wat strenger aan toe gaan dan hier, dus dat zal ze misschien wel weer tegen gaan vallen! Ach ja, dat hoort ook weer bij het ‘gewone' leven!

Morgen naar de gletsjers.....