Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Walvissen en Helikopters!

Vrijdag 4 februari

Vandaag weer een prachtige dag beleefd in Kaikoura. We konden lekker uitslapen en rustig aan doen in de ochtend, Marcel hoefde immers pas om 11u bij het Whale centrum te zijn. Vannacht heeft het erg hard gewaaid (geen regen), maar nu was de wind gelukkig weer gaan liggen. De zon probeerde er zelfs door te komen. De vooruitzichten voor vandaag zijn goed... Op weg naar Kaikoura (wij stonden op een camping iets buiten Kaikoura) kwamen we langs het vliegveld. Whales spotten vanuit het vliegtuig, klinkt ook wel heel leuk! En dan mogen de kids wel mee. Marcel gaat even informeren naar de prijs. Valt mee. Misschien doen we dit ook nog wel. Eerst maar even de boottrip van Marcel afwachten.

Om 11u gaat Marcel richting de boot. Ik blijf met Tijn en Job lekker op het stenenstrand spelen. Wel 3 uur lang hebben de jongens hier ‘hard moeten werken'. Stenen sjouwen, huizen bouwen, klimmen en klauteren, tjonge jonge! Echt geen vakantie hoor! Maar ze hebben wel reuze schik gehad! Het bleek dat we Nederlandse buurtjes hadden, waarvan de vrouw mee was met de Whale-safari. Hier waren paps en dochtertje van 2 achtergebleven in de camper. Het meisje heet Julie en kwam even in onze camper spelen. Papa Joppe kwam erbij zitten en ze hebben lekker een tosti met ons mee gegeten. Altijd gezellig!

Om 2uur pm komt Marcel terug van de boot met mooie verhalen en foto's. Ze hebben 3 walvissen gespot! En de beruchte staart (bij de duik naar beneden) staat op de foto! Inmiddels is het schitterend helder weer en het vliegavontuur lokt ons.... We bellen snel en we kunnen als we willen al om 3u de lucht in. Hupsaké, opschieten!! Binnen een half uurtje zitten we met z'n viertjes in een klein propellervliegtuigje. ‘Mama, als we weer naar het aardbeienhuis gaan, dan gaan we toch met een groter vliegtuig, of niet?' Ja Tijn, helemaal goed! Hij is al steeds vaker bezig met naar huis gaan, dat merk je aan z'n opmerkingen.... Nog 2,5 week.... Job zit bij mij op schoot en vraag: ‘Mama, handje...?' waarop hij stevig in mijn hand knijpt. In de andere hand Apie en niks kan hem nog gebeuren!

De piloot vliegt eerst langs de kust en gaat dan de zee op. Echt een aparte ervaring, met z'n viertjes in zo'n klein vliegtuigje. Het is wel even door m'n hoofd geschoten, wat als...... Nee Heidi, niet over nadenken, genieten!! Het uitzicht over zee is prachtig, maar geen walvis te zien.... Ineens ziet Marcel er één in de verte. Alle boten onder ons varen er ook als een speer op af. Om ons heen vliegen nog 2 helikopters. We draaien wel 7 keer een rondje om de walvis, waarop we een prachtig uitzicht hebben! We schieten veel foto's. Prachtig is dit! Tijn en Job vinden het ook echt geweldig! Niet alleen de walvis, vooral ook de helikopters die om ons heen vliegen. Tijn schreeuwt het uit van plezier. Na 15 minuten rondjes draaien, vliegt de piloot weer terug naar de kust en het vliegveldje. De landing verloopt soepel en al snel staan we weer met onze voetjes op de grond, veilig en wel! Wat was dit gaaf!

Daarna zoeken we een mooi plekje aan het strand om te eten. Joppe, Maartje en Julie staan toevallig ook met hun camper op deze parkeerplaats. We wisselen wat tips uit en we spreken af om vannacht op dezelfde rest-area te overnachten, bij de zeeleeuwen!

Na het eten rijden wij hier alvast naartoe en nemen een lekkere douche. De wind is al te koudom nog naar buiten te gaan, maar we staan zo dicht aan de kust dat we de zeeleeuwen vanuit onze camper kunnen zien. Ook de zonsondergang en het avondrood is prachtig. Mooiere campeerplekjs bestaan er niet! Terwijl ik bezig ben met dit verhaal, wordt er op onze deur geklopt. Joppe, Maartje en Julie zijn ook gearriveerd en komen nog even op de koffie. Gezellig! Tijn en Job hebben de grootste schik met Julie en ze knuffelen en kussen wat af met elkaar. Ze drinken nog limonadeen we eten nog lekkere koekjes. Wat een gezellige afsluiting van deze dag! Inmiddels is de rust weer weder gekeerd en liggen de kids in een diepe slaap.

‘Job, wat vond je het mooiste wat je vandaag gezien hebt?' ‘De helikopters!'

Marielle

Wauw wat een mooie dag beleefde jullie! Stiekem een beetje jaloers! Ik volg jullie reis al even via verrereizenmetkinderen site (voelt soms wel als spieken in iemands levne hoor) en geniet van jullie leuke en mooie verslag! Geweldig om dit met je kids te ondernemen. Wij hopen dat ook ooit met onze kleine meisjes te ondernemen! Geniet de komende weken maar fijn! Ik hoop het te lezen hier. Heel veel plezier nog de komende tijd! Marielle

karin den ouden

Wauw, wat een mooie avonturen maken jullie mee. Ik moet eerlijk bekennen, ben langzaam verslaafd aan het raken aan jullie website. Moet dagelijks effe kijken of er nog nieuws is. En als ik bij mijn vader kom, hebben we het steeds over jullie, want ook hij kijk dagelijks naar jullie foto's en verhalen.
Dat wordt binnenkort afkicken..................
Maar jullie eerst nog even verder genieten.
hollandse groet

Mendy en Erik

Leuke avonturen! Vooral om de walvissen vanaf een vliegtuig te mogen bewonderen. Zijn jullie ook al een dikke beer tegen gekomen?

Liefs Mendy en Erik