Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

...maar vandaag wel!

Dinsdag 1 februari

Allereerst excuses voor mijn neerslachtige verhaaltje van gister... Het was niet zo dramatisch als het misschien bij jullie overkwam, hoor. Je wordt alleen behoorlijk kriegelig van zo'n lange regendag, vandaar... Je ziet, ook hier is het niet alleen maar rozengeur en maneschijn....

Vandaag zou het volgens de vooruitzichten beter worden en deze keer zaten ze helemaal goed. Een prachtige dag gehad vandaag, echt geen wolkje aan de lucht! Ongelofelijk.... Daar krijg je gelijk weer goede zin van. Marcel stond om 6u fris en fruitig z'n lunchpakketje klaar te maken. Klaar voor de grote klim naar de Tongariro-vulkaan, de befaamde Tongariro-crossing. Dit is een wandeling van 18 km door een hooggelegen vulkaangebied, waarbij je halverwege een ‘uitstapje' kunt maken naar de top van de hoogstgelegen vulkaan in dit gebied. Marcel had er zin. Ik eigenlijk ook... We hebben contact gehad met Eric en Carol, onze Canadese kennissen, en zij gaan de toch waarschijnlijk morgen lopen. Als Marcel het goed bevalt, ga ik morgen met hun...

Marcel gaat om 7u vanaf de camping met het transportbusje mee wat hem naar het startpunt van de wandeling brengt. Ik doe het vandaag weer rustig aan met de jongens. De dag gister in de camper hebben ze goed doorstaan, alleen lijkt het wel of ze vandaag hun energie dubbel en dwars kwijt moeten. Ze zijn druk en met vlagen erg vervelend.... Gelukkig staat er een grote trampoline op de camping, waar ze zich lekker kunnen uitleven. Ze hebben hier bijna de hele dag op doorgebracht... Ik heb ondertussen weer wat wasjes gedraaid en gedroogd. Hoort er ook bij....

Om 3pm komt Marcel terug van de tocht. Hij heeft het ‘uitstapje' naar de top ook nog even erbij gemaakt en is doodop. Maar hij vond het prachtig. Het was zo'n heldere dag dat hij tijdens de hele wandeling prachtige uitzichten had (zie foto's). Hij maakt me enthousiast, ik wil ook!! Morgen ga ik, als alles loopt zoals gepland, met onze Canadese kennissen de tocht lopen. Hangt ook een beetje af van hoe het weer morgen is, moet wel goed zijn. Op de top is het erg koud!

Na het eten en douchen gaan zowel Marcel als de jongens vroeg naar bed. Allemaal moe... Wie is er weer van het sterke geslacht?? Ik geniet lekker nog van mijn ‘vrije' avond en doe lekker waar ik zin in heb, heerlijk!!

Reacties

Reacties

Toke

Heidi, go for it!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!