Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Een dagje in Tutukaka

Donderdag 27 januari

Vanochtend zijn we om 5uur opgestaan om naar Tutukaka te rijden, een kustplaatsje vlakbij Wangarei. Marcel heeft in Paihia een Limburgse jongen ontmoet (wie weet een toekomstig lid van DTG!) die in Tutukaka erg mooi had gedoken op de Poor Knight Islands. Het is een favoriete plaats van Jaques Cousteau. Dit wordt dus onze laatste (duik)stop voor we weer richting het zuiden gaan. Marcel wist nog niet zo goed hoe laat de boot zou vertrekken, maar terwijl ik met opa, oma, Maaike en Ferdinand aan het skypen was, kwam Marcel erachter dat hij toch best wel haast had. De boot was al bijna zonder hem vertrokken. (Vandaar dat hij zich niet voor de camera liet zien...) En die Limburgse jongen kwam hij hier ook weer bij de duikschool tegen! Erg toevallig! Remco, we zien elkaar nog wel een keer in Nederland, gaan we samen duiken!

De jongens en ik hebben er vervolgens weer een erg relaxte ochtend van gemaakt. Beetje opruimen, met de lego spelen, dvd-tjes kijken, wat wandelen en lekker ravotten in een heel groot park met veel gras en mooie bomen. Ineens hoorde ik Tijn achter me iets roepen. Ik draaide me om, maar zag geen Tijn. ‘Hier, mama, in de boom!!' En daar zat meneer, ruim 2 meter hoog de boom in geklommen. Oeps! ‘Ik ga springen, he!' Nee, niet doen! Ik kon hem gelukkig nog net tegenhouden. De ziekenhuizen van Nieuw-Zeeland hoeven we niet van binnen te bekijken...

Over ziekenhuizen gesproken. Ik opende vanmiddag even m'n email van het werk, maar werd niet blij van wat ik allemaal las. Het blijft rommelen rondom onze nieuwe locatie. Gaf me toch wel even een onrustig gevoel... Spannend hoe het allemaal gaat lopen de komende tijd. Ik leef met jullie mee, collega's!

Marcel was rond de middag weer terug, had weer prachtige duiken gemaakt. Na het spoelen van de spullen hebben we nog wat geluierd en gespeeld in en rondom de camper. We hebben op tijd gegeten en opgeruimd en daarna zijn we alvast een stuk richting het zuiden gereden. We willen morgen richting Coromandel rijden. Nu staan we op een rest-area, ongeveer 150 km boven Auckland. De kids zijn alweer in een diepe slaap en ik ben ook moe. Dáááág!

Reacties

Reacties

Gauke, Yvette, Menke & Tijn

Hoi allemaal!
Nou, wij zijn weer in het kikkerlandje hoor! En wat is het KOUD!! Daar valt moeilijk aan te wennen. Geniet alsjeblieft nog met volle teugen, want wij kunnen het bijna niet bevatten dat we een week geleden nog down under waren, lekker in de zon in Melbourne. Hier zijn het donkere dagen, laat licht, vroeg donker en de verwarming hoog! We zijn echt jaloers dat jullie nog een paar weken hebben daarzo. Zoek trouwens even naar Hot Water Beach, een strand waar je een gat graaft en vervolgens heerlijk in warm water kunt zitten (vlakbij Whitianga)
groeten uit Oud-Beijerland!

Wendy Vloet

Hoi allemaal,

Heidi, je kent wel het gezegde:
NEVER A DULL MOMENT, we zorgen ervoor dat je een mooi stekkie hebt als je straks heerlijk gebruind en met fantastische verhalen terugkomt.
Geniet nog van jullie vakantie.
Groetjes van je collega,s

Groetjes Wendy

remko verstappen

dag familie van den berg!

Ik zie dat zelfs mijn naam in jullie reisverslag voorkomt,dat vind ik zelf erg leuk om te zien!
Hoe is het nog met jullie?
Hoelang blijven jullie nu nog in New Zealand?
Met mij is alles goed,ik vlieg vandaag nog ff voor 7 dagen naar Fiji en dan ga ik weer naar Nederland.
En ja miss word ik wel toekomstig lid van DTG,het zou goed kunnen wie weet.
Ik heb trouwens mijn Advance course gehaald,dus met dat duiken zit het wel goed.
Als jullie willen reageren kunnen jullie dat op verstappenremko@hotmail.com.
Ik wens jullie nog een hele fijne vakantie verder en ik spreek jullie nog wel.

gr remko

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!