Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

(Duiken naar) Rainbow Warrior in Matauri Bay

Woensdag 26 januari

Vandaag weer vroeg richting Matauri Bay gereden. Om 7.30 uur stonden we bij de camping ‘op de stoep'. De jongens waren intussen ook wakker geworden en we hebben lekker ontbeten met geroosterde boterhammen en een gekookt eitje. Om 8u ben ik gelijk naar de receptie van de camping gegaan en binnen 10 minuten stonden we op ons plekje. Marcel werd om 9u in onze camper opgehaald voor de duik naar de Rainbow Warrior. De camping ligt pal aan een erg mooi strand. Veel mensen die hier staan hebben een eigen boot mee en er staan tractors op de camping die deze boten naar het strand brengt en in het water rijdt. Zo ook de duikboot. Deze werd gereden door ‘Kleine Rode Tractor'. (De ouders van kleine jongens onder jullie weten wel wat we bedoelen.) Tijn en Job vonden het prachtig, een tractor die zo de zee in rijdt! Ze hebben papa driftig uit staan zwaaien en Tijn sprak nog wel even de hoop uit dat papa vanmiddag toch echt wel weer terug moet komen. Nou Tijn, daar gaan we van uit! De rest van de dag heb ik heerlijk met de kindjes op de camping aan het strand doorgebracht. Ze krijgen echt geen genoeg van de golven en het zand. Ik heb ondertussen wat wasjes gedraaid en gedroogd. Na de lunch en het middagdutje van Job zijn we weer terug gegaan naar het strand. We waren hier nog geen 10 minuten toen we in de verte de duikboot alweer aan zagen komen. Da's toevallig! Papa gelukkig veilig weer thuis! De duik op de Rainbow Warrior was mooi! Toen de boot weer op de aanhanger op het droge lag, mochten Tijn en Job erin zitten, terwijl de boot de camping op werd gereden. Wat een feest! De rest van de middag hebben we met z'n allen lekker geluierd. Na het eten zijn we nog een wandelingetje gaan maken naar het Rainbow Warrior monument, wat boven op de top van een berg ligt. Vanuit onze camper kunnen we het monument zien staan, niet zo'n lange wandeling dus. Maar wel erg steil omhoog. Tijn en Job klimmen driftig omhoog. Boven genieten we van het monument en het uitzicht. Daarna zakken we weer af naar ‘campingniveau', waar een lekkere warme douche op ons wacht. Morgen zakken we weer wat verder af naar het zuiden. Vandaag trouwens ook weer heerlijk weer gehad. Hele dag zon, maar niet te warm. Ideaal weer. We genieten er volop van!

Snippertjes

We kunnen het liedje van "kleine rode tractor" dromen........ Heerlijk om jullie verhalen te blijven lezen, zo blijven wij namelijk ook nog een beetje in het vakantiegevoel hangen. Geniet ervan!! (we kunnen het niet vaak genoeg zeggen)
Liefs