Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

De grootste boom van Nieuw Zeeland

Maandag 24 januari

Zie jij wat ik zie?? De zon!! We kijken door ons camperraam over de baai uit en zien een mooie rode gloed door de zonsopkomst. Dat is nog eens lekker wakker worden na de afgelopen dagen. Omdat het vandaag mooi weer is, gaan we een kijkje nemen aan de westkust in het Waipoua Forest. Hier staat de grootste boom van Nieuw Zeeland, de Tane Mahuta. Met de Shermann Tree uit Sequoia NP (USA) in ons achterhoofd gaan we het bos in. Moet je ook niet doen, vergelijken, valt altijd tegen.... Maar wel heel mooi. Het bos lijkt hier echt tropisch, het voelt weer even alsof we in het gebied boven Cairns door het regenwoud lopen. Alleen de temperatuur verschilt ong 10 graden... Na het bezoek aan de Tane Mahuta volgen we de weg door het bos. We gaan ook nog even in het Visitor Center kijken. Hier staat een vitrine met allemaal opgezette dieren die in dit gebied leven, bijvoorbeeld de Kiwi (soort vogel). Job roept vanaf een afstandje: ‘Kom maar mama, hoef nie bang te zijn...' Zelf zo bang als wat, durft hij niet dichterbij te komen... haha! Na dit bezoek zoeken we ergens een mooie picknickplaats uit om te lunchen. Tijn haalt het niet, hij is al in slaap gevallen... Dan daarna maar een boterham. Als Marcel, Job en ik wel de boterham op hebben, gaat Marcel een stukje lopen. Job vermaakt zich ondertussen met het grind op de parkeerplaats en ik was af. Het valt me ineens op dat alle mensen die onze camper voorbij lopen zo moeten lachen. Als ik door het raam naar Job kijk, zie ik ineens waarom. Telkens als er vreemden voorbij komen, houdt Job z'n handjes voor zijn gezicht (waarbij hij toch stiekem door zijn vingers gluurt, je weet wel). Het ziet er erg grappig uit, vandaar dat iedereen zo moet lachen!

Laughing

's Middags rijden we weer terug naar Paihia in de Bay of Islands. Deze plaats is toch de uitvalsbasis geworden van de afgelopen dagen. Een erg gezellig plaatsje in een mooie baai, zeker met mooi weer. En na wat navraag blijkt er een duikschool te zijn die de komende dagen toch naar o.a. het Rainbow Warrior wrak gaat duiken. Toch maar even blijven dus. Misschien maak ik zelf ook nog wel een duik hier, wie weet. We parkeren de camper weer op ons stekje van vannacht, aan het strand. De jongens doen we hun zwemkleertjes aan en daar hebben we de rest van de middag en avond geen last meer van gehad. Heerlijk geravot in de golven en met de meeuwen. De meeuwen voeren we na het eten onze restjes, zijn die ook weer blij. Na het eten is het alweer 20u. Gauw douchen, zand uit de haren wassen en naar bed. Slaap lekker!

Oma Yvon

Hallo Schatteboutjes Eindelijk schijnt het zonnetje weer in Nieuw Zeeland .Wat beleven jullie daar een boel. in de Rimboe.Marcel duik maar lekker deze week.Veel liefs en knuffels voor Mars ,Heidi ,Tijnie en Jobje van Oma Yvon en Opa Thijs ,binkie,sammie en ticootje .Solong Bergrakkertjes ....... xxxxxx

Piet en Thea

Hallo allevier
We volgen jullie verhalen bijna iedere dag,
vooral de foto's zijn weer iedere keer verrassend want volgens ons zie je de jongens groeien .

Kus voor Tijn en Job
Groeten van Piet ,Thea en Binky