Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Wachten op de zon in de Bay of Islands..

Zondag 23 januari

‘Zachtjes' tikt de regen op het camperdak....La, la, la, la, la, la..... Nou ja, zachtjes.... Wat een water is er gevallen! Ik heb vannacht toch wel een keer door het raam gekeken of het waterpeil van het meer niet gestegen was en of we inmiddels nog niet in het water stonden (we stonden namelijk vrij dicht aan de waterkant). Maar nee, dat viel gelukkig nog mee. Na 't ontbijt zijn we snel naar het dichtstbijzijnde stadje gereden om te tanken en de watertank te vullen. Snel terug naar het zuiden, we zijn het slechte alweer een beetje zat. Op de bergslingerweg die volgde hadden we echt noodweer! We hebben veel overstroomde riviertjes gezien en op sommige plaatsen reden we al echt door het water. Gauw weg hier, voor we hier ‘gevangen' staan! Weer vlakbij de Bay of Islands aangekomen hebben we op internet (ik heb weer een mobiele internet stick) de weersvoorspellingen bekeken. Het lijkt in dit gebied toch wel beter te worden na morgen. We besluiten hier dus nog maar een dag te blijven en af te wachten of de duikschool misschien morgen toch gaat uitvaren naar de Rainbow Warrior. Het wordt zowaar voor een paar uurtjes droog, dus parkeren we onze ‘bus' bij een mooie speeltuin. Hier leven de jongens zich weer uit en kunnen wij even luieren in de buitenstoeltjes. Dat zijn trouwens gewoon van die ordinaire campingstoeltjes, we hadden toch echt wel Hartman tuinstoelen en een tuintafel verwacht, hihi. Nee hoor, dat is een geintje. Deze camper is echt veel te luxe voor ons! We doen ook nog wat boodschappen en lopen door het stadje rond, maar al gauw moeten we weer schuilen voor de regen. Marcel heeft nog diverse duikscholen bezocht en gebeld, maar helaas, ook morgen wordt er niet gedoken. Door de harde wind en de regen is het water in de baai ook echt modder geworden... Jammer, maar niet erg. We slapen vannacht op een mooie rest-area bij een speeltuin, direct aan het strand. We horen de golven hier suizen, heerlijk! Marcel joeg mij net nog even de stuipen op het lijf: Marcel gaat altijd als eerste douchen met de kinderen en ik volg daarna. Ik ben altijd bang dat hij teveel water gebruikt en ik zonder zit, dus roep ik altijd: ‘Zuinig met het water, he!' En je raadt 't al, toen ik me helemaal ingezeept had en de kraan aan zette om me af te spoelen, kwam er geen druppel meer uit. Shit!! Geintje van Marcel, hij had de waterpomp uit gezet..... Wat een lollige vent he!!

Reacties

Reacties

Ger

Krijgt Marcel een gevoel van humor, nou dan mag ik de komende maand me wel voorbereiden op jullie komst.

Groet Ger

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!