Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Naar Cape Reinga

Zaterdag 22 januari

Marcel gaat al vroeg even navraag doe hoe laat hij bij de duikschool moet zijn. Hij komt lichtelijk teleurgesteld terug. De duikschool heeft vanwege het slechte weer alle duiken voor vandaag afgelast, dus ook de duik naar het Rainbow Warrior wrak. Jammer! We besluiten om dan vandaag maar naar het noordelijkste puntje van Nieuw Zeeland (Cape Reinga) te rijden. Dit waren we de komende dagen toch al een keer van plan. Langs het lange schiereiland waar je dan overheen rijdt, ligt het 90 mile beach en hele grote zandduinen. We zien wel of we hier ondanks het slechte weer wat van op kunnen pikken. Onderweg balen we van de mist en de donkere wolken. Januari en februari zijn hier normaal gesproken de droogste en mooiste maanden van het jaar, maar dit jaar lijkt het klimaat over de hele wereld wel van slag. In Australië was het weer vaak ook al niet volgens de verwachtingen. Het landschap zal met mooi weer vast heel indrukwekkend zijn, maar ons boeit het nu niet. We spreken tegen elkaar uit dat we stiekem een beetje heimwee hebben naar Australië, maar vervolgens ook dat we nog echt af moeten wachten. We zijn nog maar zo kort hier, we kunnen en mogen nu nog niet oordelen. En ja, ook hier wordt het vast weer een keer mooi weer!

Bij de grote zandduinen besluiten we toch maar even uit te stappen. Het regent nu minder hard, dus toch maar even gaan kijken. Tijn en Job vinden het heerlijk in deze mega zandbak! Ze beginnen gelijk te rennen en te mukken. De duinen zijn erg steil, maar Tijn klimt er zo tegenop. Erg knap. Job laat zich het liefst gelijk op zijn billen zakken om lekker met het zand te spelen, ook goed. Na een half uur zien we er allemaal uit als beesten. Al onze kleren kunnen gelijk in de was en we nemen allemaal een douche bij terugkomst in de camper. We rijden door naar Cape Reinga, maar ook hier is het uitzicht lang niet zoals het hoort te zijn. We maken snel wat foto's (met een jas boven de camera om hem niet nat te laten regenen) en dan snel weer naar binnen. We koken en eten spaghetti en doen de afwas. Daarna rijden we weer terug richting het zuiden. We slapen op een verlaten, maar wel hele mooie rest-area aan een mooi meer. Pyjama aan en lekker onder de wol! De hele nacht valt de regen met bakken uit de hemel..... Lijkt wel herfst in Nederland.....