Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Een minder goed begin in Nieuw Zeeland...:(

Donderdag 20 januari

Deze dag gaat vast en zeker te boek als de slechtste van onze vakantie... We hadden nu met onze ‘nieuwe' camper ergens op een mooi plekje richting de Bay of Islands willen staan, echter we liggen met z'n viertjes op een vieze, oude, aftandse hotelkamer in Auckland. Vanochtend leek de dag voorspoedig te beginnen. Een kort telefoontje naar Apollo (het verhuurbedrijf) en na 15 minuten werden we al opgehaald. We waren de drukte nog net voor, dus werden we snel geholpen. En toen kwam het ‘creditcardmoment'. Declined stond er op het kastje. Hoe kan dat nou? Ik ben voor onze vakantie nog extra een paar keer naar de bank geweest om alle financiële zaken goed te regelen, ons saldo op de bank is ruim voldoende en nu krijg je dit? Maaike en Ferdinand in Nederland nog even naar Milsbeek gestuurd om de pincode te gaan opzoeken (super bedankt daarvoor trouwens!), maar ook daarmee waren we niet geholpen. Sorry, no money, no camper... En met het tijdsverschil van 12uur lag bij de Rabobank in NL iedereen al op één oor. Dus zat er voor ons niets anders op dan ons weer met tassen en al in een busje te proppen dat voor kwam rijden. De ‘aardige' meneer bij Apollo was zo vriendelijk om ons naar een ‘goedkoop' en ‘mooi' hotel te sturen. Huhum, daar hebben wij toch een andere voorstelling bij. De meneer achter de balie wisselde gelijk de sleutel die hij al klaar had liggen om toen hij Tijn en Job zag. ‘Oh, then I have to give you another room....' Dat deze ‘other room' even 110 dollar kostte i.p.v. 60, daar kwamen we snel achter, helaas. Maar wat moet je, met 2 kleine kids? Dus ons toch maar naar de kamer begeven en ons op de bedden neergeploft. Wat nu? Wachten tot 9 uur vanavond en we met de Rabo in NL contact kunnen zoeken. 's Middags zijn we toch nog even naar de plaatselijke bank gelopen, maar ook hier konden ze ons niet helpen aan het geld. De kaart bleef weigeren. 's Middags hebben de kids nog even in het zwembad van het hotel gespeeld (zo ongeveer het enigste voordeel van dit alles) en een middagdut gedaan. Daarna hebben we met pizza, fish en chips onze honger gestild en zijn we weer naar onze kamer gegaan.

Na één telefoontje en mailtje naar de Rabobank bleek zojuist al snel het probleem duidelijk te worden. De limietverhoging die we voor de reis speciaal hadden aangevraagd, was niet goed verwerkt.... Dit is gelijk aangepast en zeer waarschijnlijk is hiermee het probleem opgelost. Morgen een nieuwe poging dus. We hopen dat het nu wel gaat lukken en we morgen eindelijk met onze camper hier in Nieuw-Zeeland op pad kunnen....

Reacties

Reacties

Ans

Wat een pech!
Dit heb ik vanmorgen vroeg in mijn eerste reactie aan jullie niet kunnen weten!
Maar de Rabobank gaat jullie toch alle extra gemaakte kosten (en natuurlijk nog een aardige extra erbij voor de schrik en alle overlast) vergoeden ???
Misschien krijg je er nog spijt van dat je niet voor een Mercure Hotel hebt gekozen! Het hoeft natuurlijk niet meteen het Hilton te zijn ....... Veel succes, Ans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!