Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Great Ocean Road.....in de regen...

Maandag 10 januari

6.00 uur! Tijd om op te staan. We wilde weer op tijd vertrekken richting de veerboot omdat het op de weg en bij de veerboot nog wel eens druk kon zijn (hoogseizoen en maandag-ochtend). Eerst nog even echt afscheid nemen van Marieke, Jarrod en Sasha (Izzy sliep nog). Bedankt voor alles! Zwaai, zwaai!!

Het viel reuze mee met de drukte, bijna geen auto onderweg tegengekomen. Marieke had een hele routebeschrijving voor ons gemaakt naar de veerboot. Erg fijn dat je zo 's ochtends vroeg nog niet op de kaart hoeft te kijken! We hoopten de boot van 8u te hebben, maar we kwamen om 6.59 al bij de boot aan en konden nog met de 7u boot mee. Helaas ging ons plannetje om op de boot te ontbijten niet door, want we moesten op de boot de auto uit. En aangezien Tijn en Job altijd erg snel honger hebben na het opstaan, kwamen er wat biscuitjes voor de dag.

Eenmaal weer met onze camper op het vaste land begon het te regenen... De weersvoorspellingen voor de komende dagen zijn niet best, helaas. Niet zo leuk als een tocht langs de Great Ocean Road, één van de mooiste kustwegen van de wereld, op het programma staat. Met deze mist zijn de uitzichten op de blauwe zee en de rotskliffen toch niet zo mooi. Maar helaas, daar doe je niks aan! En zoals Tijn altijd zegt: ‘Maakt niet erg!' Toch nog stops gemaakt en met de jassen aan naar buiten gegaan, maar echt leuk is dat niet. Hopelijk zitten ze er morgen naast wat betreft de voorspellingen (zoals wel vaker hier) en hebben we toch nog een beetje geluk. Afwachten....

We overnachten in Otway NP, iets voorbij Apollo Bay, op een bushcamping. Eenmaal daar lijkt de waterpomp het weer begeven te hebben. Nee toch! Het blijkt een gesprongen zekering te zijn. Met wat hulp van de buurman op de camping, die ons kan helpen aan een nieuwe zekering, is het probleem weer opgelost. Kunnen we toch nog lekker douchen straks!

Niet allen maar negatieve verhalen over vandaag, maar ook nog leuke dingen, nl. dat we 5(!) koala's in het wild gezien hebben. 2 onderweg en 3 in de bomen op de camping. Tussen de buien door krijgen we toch nog de kans om een kleine wandeling te maken rondom de camping en kunnen we er wat foto's van maken. Ook zijn hier volop kookaburra's te horen en te zien. Ze maken een lachend geluid, erg grappig!

Na het eten en de afwas is het tijd voor een douche. Tanden poetsen, verhaaltje lezen en daarna lekker slapen. Tijn en Job zijn binnen 5 minuten vertrokken.... En wij binnen 10... Morgen vroeg op om hopelijk de mist en regen voor te zijn bij het maken van foto's van de 12 Apostelen (rostsformaties in de zee).

Regie

Hoi Heidi en familie,

Heb net je reisverhalen weer zitten lezen. Wat zullen jullie genieten. Alleen maar de zorg of je 's avonds wel kunt douchen, nou vraag ik je: een regenbuitje voldoet toch ook wel een keertje. Jullie zien er tenminste nog steeds schoon en blozend uit op de foto's! Hoop dat de mist is opgetrokken want dat belemmert het uitzicht toch wel veel, zou jammer zijn en het maakt reizen vermoeiend lijkt me. Fijn dat de kids er ook zoveel van genieten en zich goed vermaken. Ik heb het vuurwerk in Sydney even op tv gezien en dat was al mooi. Je verhalen vervelen echt niet en anders slaan we gewoon enkel dagen/weken (haha) over hoor, dus ga vooral door. Nog de beste wensen voor 2011. Groetjes, Regie

Winanda

Hey reizigers!

Hoef niet te vragen hoe het met jullie is..... geweldig zo te lezen! Heerlijk die vrijheid!
Heidi (ik neem aan), wat schrijf je jullie verslagen super. Heel leuk om steeds weer jullie belevenissen een beetje mee te maken. Ga zo door! ze vervelen echt niet!

Veel plezier saampjes, ga nu even foto's kijken!

x Winanda