Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Alfred NP / Bairnsdale

Donderdag 6 januari

Vandaag hadden we sinds lange tijd weer eens een echte reisdag. 's Ochtends op de camping hebben we nog wat grote kangoeroes rond zien springen. Toch echt apart, als je net je ogen open hebt en naar buiten kijkt.... Dat maken we in Nederland echt niet mee! Daarna zijn we weer naar de bewoonde wereld gereden om onze lekke band te laten repareren of vervangen. Het werd dus het laatste... Helaas kostte dit onze een flinke duit met geld, daar heb je in Nederland 4 normale autobanden voor.... Ach ja, dat risico loop je natuurlijk als je zo lang onderweg bent. Niet meer over nadenken!

Daarna hebben we onze reis voortgezet richting het zuiden. We hebben onderweg nog even contact gehad met Marieke. In dit gedeelte van Australië zijn wat minder speciale dingen te zien en we besluiten om flink door te rijden om misschien morgen al bij Marieke en Jarrod aan te komen. Morgenochtend willen we nog wel naar Wilsons Promontory NP rijden en daar wat gaan wandelen. Dit park is de meest zuidelijkste punt van Australië en volgens de boekjes erg mooi.

Onderweg maken we nog een stop in Alfred NP op een rest area. Hier maken we nog wandeling van ongeveer 3 km door het bos langs mooie riviertjes. Tijn en Job hebben er erg schik in deze keer en lopen allebei de hele wandeling zelf, zonder ook maar één keer te zeuren! Yes!! Dat verdient een lekker snoepje bij terugkomst in de camper! We zijn trots op ze, vooral op Job!

Even verderop in een grote plaats stoppen we bij weer een prachtig park met toiletten, grote speeltuin en een groot grasveld. Hier leven Tijn en Job zich weer even uit en kunnen wij even bijkomen van het rijden.

Daarna rijden we nog ongeveer een uurtje en dan zijn we op onze bestemming. Vanavond staan er pannenkoeken op het menu. Na de afwas nemen we allemaal een lekkere douche in onze camper. Echt ideaal om alles bij de hand te hebben. Helmaal fris en fruitig gaan we daarna allemaal lekker slapen. Tot morgen!