Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Huskisson en Pebbly beach

Maandag 3 januari

Vanochtend hebben we ons record verbroken wat betreft uitslapen, om 8u deed ik als eerste m'n ogen open! Vandaag een dag van afscheid nemen van onze gezellige buurtjes. De jongens gaven elkaar nog een dikke knuffel en wij ook. Wat hebben we het toch gezellig gehad met z'n allen. We spraken af om elkaar tijdens onze reis nog een paar keer via skype te zien en om elkaar, als we allemaal weer thuis zijn, daar een keer te bezoeken. Dááááááág!

En nu verder richting het zuiden. Ook wel lekker om weer onderweg te gaan. Marcel moest na 5 dagen niet gereden te hebben zelfs weer even wennen achter het stuur. Voorbij Sydney zijn we al snel van de snelweg afgegaan om de weg via de mooie kust te vervolgen. Mooie uitzichten kwamen we onderweg tegen. Bij Kiama zijn we even gestopt bij de vuurtoren. Toen ik hier over de parkeerplaats liep, hoorde ik ineens ‘He Heidi!'. Het waren Gauke en Yvette met hun 2 kindjes Menke en Tijn. Ook hen hebben we via internet leren kennen. Zij hebben de zelfde route als ons afgelegd, maar zijn 2 weken eerder dan ons vertrokken. Wij hebben hun dus achterna gereisd, maar nu komen we elkaar hier dus tegen. Wat een toeval! Na even gezellig gekletst te hebben, spraken we af om elkaar in Huskisson weer te ontmoeten, misschien dat de mannen hier samen gaan duiken. We hebben even rond gebeld, maar alle campings in de omgeving bleken vol te zijn (dit probleem zullen we de komende weken vaker treffen, het echte hoogseizoen is begonnen). We besloten toen om maar ergens in het dorpje een mooi, legaal kampeerplekje te zoeken. Scheelt ook nog weer veel geld. In Huskisson troffen we de familie van Rij weer en hebben de kids lekker gespeeld in een speeltuin. We hebben hier ook nog dolfijnen veel dolfijnen gezien in de haven, erg leuk. Uiteindelijk bleek er op de camping bij Gauke en Yvette nog wel een plekje vrij te zijn, maar we besloten toch te blijven staan waar we nu staan. Vlakbij de duikschool waar Marcel en Gauke morgen mee gaan duiken en met een mooi uitzicht over de baai. We zijn benieuwd wat de komende dagen ons weer gaan brengen....

Dinsdag 4 januari

Vanochtend ging Marcel zich al vroeg klaarmaken voor het duiken en konden Tijn, Job en ik de dag lekker lui beginnen. Na ongeveer een uurtje kwam Yvette met Menke en Tijn ook naar onze ‘camping'. De kids hebben zich heerlijk vermaakt met strandjutteren. Ze hadden van alles bij elkaar verzameld, prachtig. Ook hebben ze heerlijk in de speeltuin gespeeld. Rond het middaguur kwamen Marcel en Gauke weer terug van hun mooie duiken. Nog even met een Aussie-duik-collega koffie zitten drinken en gegeten en daarna afscheid genomen van de Fam van Rij. Was leuk jullie ontmoet te hebben! Wij gaan onderweg naar Pebbly Beach, waar er kangoeroes op de camping zitten. Na ong 2 uurtjes rijden kwamen we daar aan. Erg mooie omgeving. Mooi strand en inderdaa overal kangoeroes en prachtige papegaaien. 's Avonds heerlijk langs het strand gewandeld, kangeroes gevoerd en geaaid en mooie plaatjes geschoten. Heerlijk hier. Een klein minpuntje van vandaag is dat de waterpomp in de camper kapot is gegaan, dus morgen moeten we die even laten repareren. Hier op deze bushcamping is nauwelijks water, dus vanavond moeten we het even zonder veel water doen. Gaat ook wel.