Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Happy New Year!!

Vrijdag 31 december 2010

De laatste dag van het jaar, maar nog lang niet de laatste dag van onze reis. Normaal (en bij jullie) is oudejaarsdag een dag van kou, sneeuw en oliebollen. Dit jaar is het voor ons een dag van zon en warmte, zwemmen, wandelen en barbecueën. Wat hebben we vandaag een leuke en gezellige dag gehad, zeg! Vanochtend zijn we begonnen met een wandeling hier door het Lane Cove NP. Heel veel kaketoes en leguanen gezien. Zo dicht bij de grootste stad van Australië, maar ook hier genieten we van de prachtige natuur. Daarna hebben we de boodschappen gedaan voor onze ‘buurtbarbecue'. Raar hoor, op oudejaarsdag barbecueën, maar wel heel lekker. Tijn en Job heb zich die dag verder kostelijk vermaakt met Jasper en Wessel, hun nieuwe vriendjes. 's Middags hebben we ook nog allemaal een grote middagslaap gehouden, want vanavond gaan we met z'n allen naar het vuurwerk in Sydney kijken. We hebben even getwijfeld om dit met de kids te ondernemen, maar we kwamen allemaal tot maar één conclusie: Met oud en nieuw zo vlakbij Sydney zijn en dan niet naar dit grote spektakel gaan kijken, nee, dat kan echt niet. En de kids zullen het later ook geweldig vinden als ze op oudejaarsdag om 15u 's middags op het journaal het vuurwerk van Sydney zien en kunnen zeggen dat ze hier als 2 en 3 jarig jongetje bij zijn geweest. Een nachtje wat minder slaap, daar komen we echt wel weer overheen. De BBQ was heerlijk (met kangoeroevlees!) en er was nog zoveel over dat we morgen weer kunnen barbecueën. Daarna hebben we ons allemaal omgekleed en klaargemaakt om naar het centrum van Sydney te gaan. De drukte in de trein viel ons nog reuze mee. We zijn de laatste halte voor de brug uitgestapt en daar de stad ingelopen om een goed plaatsje te zoeken met uitzicht op de brug en het opera house. Hier was het al wel erg druk en we zijn maar gewoon met de stroom meegelopen. Al gauw vonden we het mooie plaatsje waar we naar op zoek waren. We stonden eerste rang! We waren nog net op tijd om het familie-vuurwerk van 21u te zien. Dit was al erg mooi. Daarna hebben we midden op straat handdoeken neergelegd. Wessel en job hielden het al snel voor gezien en vielen in de buggy's in slaap. Tijn en Jasper vonden het te spannend en voor hun was er van slapen geen sprake. Met wat lekkers te drinken, wat chips en ons eigen vuurwerk (sterretjes) zijn we de tijd tot 24u doorgekomen. We hebben tussendoor vaak tegen elkaar gezegd: ongelofelijk dat we hier zitten, dat we dit mee kunnen maken.... En toen begonnen de verlichte cijfers op de brug af te tellen: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, ......

Zaterdag 1 januari 2011: Happy New Year!!

..... Happy New Year! Het vuurwerkspektakel wat er toen losbarste was fantastisch. Met open mond en vol verbazing hebben we in de lucht staan turen. Prachtig! Ook Tijn genoot met volle teugen. Zo'n mooi vuurwerk hadden we allemaal nog nooit gezien. Het was echt een onvergetelijk moment, het mooiste moment van onze reis tot nu toe. Samen met al die andere miljoenen mensen om ons heen genieten van dit prachtige moment, kippenvel!! Na het vuurwerk hebben we gelijk ons boeltje gepakt en zijn we met de stroom mee terug gelopen richting het station. Job en Wessel nog steeds buiten westen, Tijn en Jasper doodop maar toch vol adrenaline oponze schouders. Tijn was niet bang van het vuurwerk, maar wel van de mensenmassa waar we toen in terecht kwamen. ‘Mama, hoe komen we hier nou uit?' vroeg hij maar steeds. Gelukkig konden Apie en ik hem steeds geruststellen. Bij het station werd het echt even dringen en moesten we echt moeite doen om bij elkaar te blijven. Het bleek gelukkig alleen bij de ingang van het station te zijn, want eenmaal op het perron kregen we weer meer lucht en ook in de trein ging het redelijk. Het was allemaal de moeite waard, we hebben op en top genoten! Nieuwjaars ochtend waren we toch alweer redelijk vroeg uit de veren en besloten we naar Bondi beach te gaan, het beroemde strand van Sydney. Hier hebben Tijn en Job zich voor de zoveelste keer uitgekuurd in de golven en met het zand. Tijn is heeft daarna ongeveer 2 uur zijn roes uitgeslapen in de buggy, terwijl wij met Job heerlijk geluierd en gespeeld hebben in een mooi park midden in het centrum van Sydney.

Terug op de camping hadden de jongens elkaar al weer snel gevonden en werd er nog lekker gezwommen en met de lego gebouwd. Daarna hebben we heerlijk de restjes opgebakken van de dag ervoor. 's Avonds opnieuw gezellig gekletst met Marc en Toke. We gaan elkaar zeker nog een keer ontmoeten als we thuis zijn. We staan er ook versteld van hoezeer Job en Wessel op elkaar lijken, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua karakter. Echt leuk om te zien. Tijn en Job zijn helemaal trots op hun nieuwe vriendjes. Wat zullen ze ze missen als we maandag weer doorreizen.... Morgen een dagje naar de Blue Mountains. We zijn benieuwd.

Bij deze wij wensen jullie allemaal een geweldig, gezellig, gelukkig en gezond 2011 toe! Dat al jullie dromen uit mogen komen!

Veel liefs Marcel, Heidi, Tijn en Job

Ger

Hoi allemaal, een goed 2011.
Lees ik het goed, iets overhouden met een BBQ als Marcel erbij is?????????
Dit had ik wel eens mee willen maken.

Groetjes Ger

opa Tjeu en oma Wilma.

Vanuit een miezerig Heumen, waar we wat slaperig bij zitten te komen van oudejaardavond, nogmaals een heel gelukkig en gezond 2011 gewenst. Wat een belevenis daar in Sydney: dat maak je nooit meer mee in je leven. Wat zal Job later balen dat hij er doorheen geslapen heeft!
En nu weer óp naar jullie volgend avontuur!
Heel veel liefs, knuffels en groeten van Maaike, Ferdinand, opa Tjeu en oma Wilma.

Egbert & Marjolein

Vanuit Wierden een super 2011 gewenst!

Jolien

Ik wens jullie een inspirerend en liefdevol 2011 en voor nu nog heel veel genieten van jullie mooie ervaringen aan de andere kant van de wereld!
lieve groet,
Jolien

Yvonne en Fam.

Voor jullie ook de allerbeste wensen voor 2011, en blijf genieten van alles om jullie heen. Het is elke keer weer leuk om te lezen, als of we een klein beetje mee reizen.
Gr. uit Sint anthonis