Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Dorrigo NP

Zaterdag 25 december: 1e kerstdag

En jawel hoor, de Kerstman had ook ons campertje weten te vinden en 's ochtends lagen er 2 cadeautjes onder ons kerstboompje. Hoe weet die man nu weer dat Tijn en Job zo gek zijn op Bob de Bouwer autootjes? Voor Tijn en Job begon de dag dus goed! Het cadeau waar we eigenlijk op zaten te wachten, namelijk de zon, bracht de Kerstman helaas niet voor ons mee. Zoals ik al had verteld heeft het de hele nacht door geregend. Dag Byron Bay dus! Op richting het zuiden! Marcel legt een groot stuk af langs de kust richting Coffs Harbour. Hier gaan we het binnenland in, richting Dorrigo NP. Dit ligt weer een stuk hoger en we hopen dat de regen daar niet verblijft. Het schijnt een mooi natuurpark te zijn met veel mooie vogels. Inderdaad zien we onderweg al heel veel mooie vogels. Rosella's, rose- kaketoes en een zwarte kaketoe. Wauw! We plukken onderweg wat mooi bloemen voor in een vaasje in onze camper. Tijn en Job doen tijdens het rijden een middagdutje (Tijn doet hier ook weer bijna iedere dag een middagdutje, vast door de vele indrukken die hij opdoet) en verder vermaken ze zich met de lego en niet te vergeten de DVD-speler. Waar zouden we zijn zonder dat ding. Ideaal! Wij kunnen de filmpjes van K3, Pieter Post en de Kleine Rode Tractor onderhand dromen en worden er soms simpel van, maar de kids vinden het iedere keer weer spannend. Voor onszelf mis ik soms ook wel de Nederlandse televisie. Net zoals nu, we liggen allemaal al lekker op bed, dan zou het fijn zijn nog even lekker tv te kunnen kijken. In Nieuw-Zeeland hebben we een tv in onze camper, dus da's wel leuk.

Tot een uur of 4 heeft het vandaag doorgeregend en daarna werd het ‘droog'. Nog wel heel heiig en bewolkt, maar we konden in ieder geval weer even buiten wandelen en wat voetballen met de kids. We staan nu te kamperen bij het visitor-center van het Dorrigo NP en we zijn weer de enigste, hoezo hoogseizoen? Alle deuren en ramen goed op slot, duikmes binnen handbereik en lekker slapen onder het genot van prachtige vogelgeluiden. We hopen morgen op een droog begin van de dag. Dan gaan we weer terug naar de kust om daar een leuk plaatsje op een camping te zoeken. De kids zijn zojuist in slaap gevallen, ik hoor ze snurken. Ik ga ook op één oor. Houdoe!

Opa Tjeu

Waarom kunnen jullie geen televisie kijken ? Jullie kunnen alle Nederlandse programmas bekijken via je laptop op internet met "uitzendinggemist.nl" De link ernaar toe staat op het bureaublad van de laptop. Heb ik er zelf op gezet. No problem dus. Ik zie dat jullie het goed maken daar.
Zit hier in super de luxe Radisson hotel en er is hier van alles te doen en dat is wel fijn want je op straat begeven is hier echt gevaarlijk. Er worden hier dagelijks mensen op straat overvallen en beroofd. Guatemala City is overigens wel een moderne en schone stad. Vlieg morgenmiddag om 14.15 uur via Panama met de patient en zijn vrouw in BC weer terug naar Nederland. Ben 3e Kerstdag rond 14 uur weer thuis bij Wilma en Maaike.
Zal dinsdag jullie daken in Milsbeek weer gaan "ontsneeuwen" Dit gaat nu een stuk makkelijker dan de 1e keer omdat Cor een speciale sneeuwschuiver hiervoor heeft gemaakt waardoor het een fluitje van een cent is geworden.
Liefs van Opa Jeu (Tjeu) vanuit Guatemala city

paul angelina bart en maaike

vrolijk kerstfeest toegewenst vanuit een wit Heumen!

Mirella

Hoi Marcel en Heidi en kids,

Jullie kennen mij niet, maar ik ben vandaag op jullie leuke weblog beland. Ik bleef maar lezen. We hebben plannen om in 2012 van Sydney naar Cairns te reizen met onze kids (dan net 4 en 6). We zijn nu nog aan het orienteren en houden alle tips (bijv Esplanade in Cairns) en handige sites bij.

Nogmaal heel erg leuk om jullie te kunnen volgen, leuk geschreven. Als duikster ben ik ook erg benieuwd naar de duikavonturen, of is bijna alles even mooi daar?

In ieder geval, fijne reis verder en een goede jaarwisseling, groeten Mirella vanuit een nogsteeds sneeuwwit Nederland

karin den ouden

Hoi Heidi en familie

Erg leuk om jullie fantastische avonturen te volgen via de website. Ook maken jullie prachtige foto's.
Volop genieten zo te lezen.........
De kerst is hier bijna voorbij, maar ik wil jullie vanuit het witte Nederland een knallend uiteinde wensen en een avontuurlijk 2011.
groetjes karin