Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Kerst in Byron Bay, of toch niet?

Donderdag 23 december

Byron Bay is een erg leuk en gezellig plaatsje. En tegen de verwachtingen in is het hier vandaag toch de hele dag droog gebleven. Dat geeft de burger weer een beetje moed. Vanmiddag hebben we hier onze tijd doorgebracht met slenteren langs de vele winkeltjes en lekker ijsje eten en spelen op het strand. Marcel heeft een leuke duikschool gevonden en gaat 's middags gelijk mee voor een duik. Hij komt terug met enthousiaste verhalen. Z'n mooiste duik ooit heeft hij hier gemaakt. Leppard-sharks, roggen, grote schildpadden, mooi koraal en heel veel vis. Voor de dag erna worden gelijk weer twee duiken geboekt, Marcel 's ochtends en jawel: Heidi 's middags. Gaat het er toch van komen dat Heidi hier ook een duik gaat maken. 's Avonds eten we pizza in één van de vele restaurantjes van Byron Bay. De pizza's zijn zo groot dat we hier de komende dagen ook nog wel genoeg aan hebben. Daarna naar de camping gereden en lekker gaan slapen.

Vrijdag 24 december

Vanochtend vroeg alweer de camper voor de duikschool geparkeerd. Marcel gaat om 8u mee om de eerste duik te maken, weer een erg mooie. Ik blijf met Tijn en Job aan land. Er wordt nog even gechat en geskyped met Maaike en Oma Wilma. Leuk! Daarna leven Tijn en Job zich uit op het mooie strand van Byron Bay. De hoge golven vinden ze prachtig! Om 12u ga ik mee met de duikboot. Een beetje zenuwachtig... Maar ook ik maak een prachtige duik! Bij de duikschool word ik weer opgewacht door Marcel en de kindjes, die ondertussen de plaatselijke speeltuin onveilig gemaakt hadden. Eenmaal terug in de camper begint het tijdens de lunch heel hard te regenen. Nog even naar de plaatselijke Woolworth (supermarkt) gereden. Hier hingen ze er, ondanks de harde regen, echt met de benen uit. Net zo druk als bij ons in de supermarkten de dag voor kerst. Nog even wat inkopen gedaan en toen snel naar de camping gereden. Hier hebben we helaas de hele dag verder in de camper moeten vertoeven vanwege het slechte weer. En ik kan je zeggen. Met 2 kleine kids op die paar vierkante meter, dat valt niet mee..... Je kunt je wel een beetje voorstellen dat ons humeur er ook wat van daalde. Nee, we hadden ons Kerstmis in Australië toch wat anders voorgesteld.... We besluiten vandaag maar ons kerstdiner (met zalmcocktail en biefstukjes) klaar te maken. Onder het eten vertel ik de kids dat de Kerstman misschien ook wel in onze camper langskomt om een klein cadeautje te brengen onder ons kerstboompje. ‘Maar mama, dan moeten we wel een wortel onder de boom leggen voor het paard van de Kerstman!' Schattig he! Zo gezegd, zo gedaan. Weltrusten! Lekker slapen en hopen op beter weer morgen. Maar ook die nacht blijft het aan een stuk door regen... ongelofelijk.... De volgende morgen besluiten we, ondanks dat we de kerstdagen echt ergens lekker een paar dagen wilde blijven staan, toch door te rijden richting het zuiden. Van deze aanhoudende harde regen worden we echt niet vrolijk... Bidden jullie met ons mee voor beter weer?

Reacties

Reacties

Oma Wilma

Bestelling geplaatst: wachten op levering van mooi weer!

Maaike

Willen jullie een beetje sneeuw van ons lenen? Hier ligt zat!! Vrolijk kerstfeest gewenst vanuit Maastricht.

Truus Dietz

Heidi en Marcel,
Ik heb jullie reis gevolgd, schitterend. Ik ben geen held om elke keer terug te mailen maar bij deze wens ik jullie nog een hele fijne tijd samen en een goed uiteinde en alle goed voor jullie in 2011. Ik heb vorige week mijn auto in de prak gereden door gladheid en papa (Jeu) helpt mee om voor mij een nieuwe te regelen als dat nodig is.
Groetjes en liefs van tante Truus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!