Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

De 2e dag in Lamington NP

Maandag 20 december

Vanochtend werden we wakker door de....zon! Dat beloofde weer een mooie dag te worden. En dat werd het ook. De hele dag geen wolkje aan de lucht. Hoe het weer hier om kan slaan, ongelofelijk. Vandaag naar een ander deel van Lamington NP gereden, naar de Binna Burra Lodge met bijbehorende camping. Hier hebben we de hele dag vertoefd. 's Ochtend heeft Marcel alleen een wandeling gemaakt en 's middag ben ik met de jongens mee geweest. De tocht was wel 7 km en Tijn heeft bijna helemaal gelopen! De tocht liep midden door het regenwoud en kwam langs 2 hele grote grotten. Heel mooi. Ik werd onderweg nog door een hele grote mier in m'n teen geprikt en dit deed super pijn. Ik kreeg ook echt even een koortsaanval en voelde me echt niet goed. Gelukkig trok het na wat water drinken en even rusten weer bij en kon ik de tocht voortzetten. Marcel had gelezen dat er in dit gebied ook veel koala's zouden zitten, maar we hadden er nog geen gespot. Gelukkig, bijna bij de camper! We waren allemaal best moe van de tocht. En toen, als hoogtepunt van deze toch al mooi dag, zag Marcel in een zijpad iets grijs en wolligs de weg oversteken. Dit was geen Walibi, waar we er al zoveel van gezien hadden. Toch maar even van dichtbij bekijken. En ja hoor, recht voor onze neus: een prachtige Koalabeer. Toen hij ons zag vluchtte hij direct de boom in, maar niet hoog. Hij bleef ons op een meter of 2 hoog vanuit de boom zitten te bekijken. Prachtig!! We hebben er schitterende foto's van kunnen maken. Voor onze neus ging hij lekker bladeren zitten eten en zichzelf zitten wassen. Joehoe!! Weer erg veel geluk vandaag.

Terug in de camper hebben we deze mooie dag afgesloten met pannenkoeken. Toen nog even geïnformeerd wat een plekje op de camping hier kost (we hadden de hele dag nog op de parkeerplaats gestaan). Oh, dit waren geen bush-camping-prijzen..... En je had er ook nog eens geen warme douches en geen stroom. Niet verder vertellen hoor, maar toen zijn we stiekem gaan wildkamperen....... Camper bij het visitor center op de parkeerplaats geparkeerd. Hier nog even allemaal gewassen en gesopt met een emmer lekker warm water en toen heerlijk geslapen. Morgen nog 1 nachtje naar Springbrook NP dus nog één nachtje ‘primitief' kamperen en dan weer terug naar de kust.