Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Tin Can Bay en Rainbowbeach

Donderdag 16 december

Vanochtend wat langer uitgeslapen en na alles ingepakt te hebben weer vertrokken richting ons volgende plaatsje: Tin Can Bay. Dit plaatsje staat bekend om z'n dolfijnen die hier in de haven dagelijks naar de kust komen. Het schijnt dat je ze mag voeren en aanraken. We zijn benieuwd. De weg ernaar toe bleek toch wat langer dan we dachten. In Gympie hebben we nog even wat boodschappen gedaan en voor Tijn en Job nieuwe sandaaltjes (van Thomas de Trein!) en bad-truitjes gekocht. En voor Tijn een nieuwe zwembroek, aangezien hij er hier al een versleten heeft, de waterrad! In Tin can Bay een camping uitgezocht. Daarna even een wandelingetje gemaakt door het dorpje e n de haven en de kids hebben zich lekker uitgeleefd in een speeltuintje. Eenmaal terug op de camping zagen we dikke donkere wolken aankomen in de verte. Het begon ook flink te waaien en alle parkieten op de camping waren onrustig. Dit voorspelde niet veel goeds. De locals voorspelde echt noodweer, aangezien het gister in Brisbane verschrikkelijk noodweer schijnt te zijn geweest met hagelstenen ter grote van sinaasappels. Nou kunnen die Australiërs ook best overdrijven zijn we achtergekomen, dus we wachten af.... De hagelstenen bleven gelukkig achterwege, maar noodweer was het! Met bakken kwam het uit de hemel en de bliksem kwam niet ver bij ons vandaan terecht. Wij zaten echter knus in onze camper en hadden worteltjes met aardappels en een gehaktbal op het menu staan. Pieter Post erbij en wat wil je nog meer??

Vrijdag 17 december

Vanochtend al vroeg richting de haven vertrokken om de dolfijnen te gaan spottten. We waren gelukkig vroeg en er waren nog niet veel mensen. Tot onze vreugde waren de dolfijnen er al! Marcel en Tijn gelijk in het water. De dolfijnen waren best schuw, maar Tijn kreeg toch een handkusje van ze. Tijn, met de beelden van het Dolfinarium nog voor z'n ogen, vroeg zich wel af wanneer ze nu uit het water zouden springen en kunstjes zouden gaan doen. Helaas Tijn, dit zijn geen circus-dolfijnen, maar echte! Voor de kids toch niet echt spannend genoeg, maar wij vonden het prachtig. Tegen 8u (de voedertijd) stroomde het hele strandje vol met toeristen. Voor ons de hoogste tijd om te gaan.

Op naar het volgende kustplaatsje, Rainbowbeach, om hier een korte oversteek te maken naar Fraser Island. Zo gezegd, zo gedaan. We mochten niet met de camper op de ferry, omdat F.I. alleen toegankelijk is met een 4WD. Wij waren dus ongeveer de enigste wandelende overstekers. De ferrytocht duurde een kwartiertje en toen kwamen we aan op het prachtige strand van Fraser Island. Voor ons als korte wandelaars bleek er op dit zuidelijke puntje van het eiland niet zoveel te doen, dus we zijn er niet zo lang gebleven. De jongens hebben zich even uitgeleefd op het prachtige strand. Rollebollen in het zand, joepie!!! Dit hadden ze even nodig, want hun humeur is vandaag niet al te best. Ze zijn waarschijnlijk even aan rust toe. De volgende stop, in de buurt van Brisbane, wordt weer een langere...

ger

Hoi allemaal.
jammer dat gisteren het skypen niet goed ging.
Prettige feestdagen en tot ziens.
Groet Ger

Yvette

Hoi Marcel & Heidi,

Even een kort berichtje vanuit Forster (300 km boven Sydney) Wij zaten donderdag op het strand van Byron Bay toen het donker werd, maar nog donkerder in de verte. Wij een paar spatjes, maar jullie de volle laag (sorry) Gauke heeft nog een foto van de onweersbui gemaakt met een enorme bliksemflits in de verte. Daarna konden de kids gelukkig weer in de zee spelen. Wij hebben nog 3 daagjes totdat we onze fijne camper in moeten leveren in Sydney. Nog heel veel plezier en wellicht tot in Sydney.
Nog een tip voor Brisbane: Newmarket camping is wel oke, en redelijk dicht bij het centrum. Trek een tijdje uit voor de Southbank (je weet wel, zo'n lagoon) kinderen vonden het prachtig (parkeer aan de zuidzijde van de rivier (Greystreet en omgeving, alle parkeergarages zijn helaas te laag voor onze camper) Misschien tot ziens in Sydney,