Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

Van Mission Beach naar Airlie Beach

Vrijdag 10 december

De reis zou eigenlijk vandaag al naar Townsville gaan, maar we besluiten toch eerst een kijkje te nemen in het Tully Gorge NP, wat een uurtje rijden het binnenland in is. De enigste (bush-)camping hier aan de Tully-river blijkt helemaal verlaten. We worden echter wel verwelkomd door een koppeltje grote witte kaketoes. Prachtig! We twijfelen nog even of we in ons eentje op deze camping (zonder stroom en warm water) zullen blijven en hoe we hier de dag door kunnen komen (het is dan nog maar 10u in de ochtend). Daarom gaan we wat door het gebied rijden om te zien of er iets te doen is voor ons. Inmiddels zijn er wel wat raft-auto's op de camping gearriveerd. Het blijkt dat hogerop de rivier allerlei rafttours beginnen, die op deze camping eindigen. Volgens een meneer van de raft-organisatie kunnen wij wat verder het gebied in ook langs de rivier zwemmen, zonder het risico te lopen door een krokodil in je bil gebeten te worden. Dit klinkt wel aantrekkelijk en we gaan op zoek naar een zwemplekje. Na een half uurtje rijden over kleine wegen hebben we een mooi plekje aan de flink stromende rivier gevonden. Strandspeeltjes mee, stoeltjes en boeken mee, fruit mee en zo vermaken wij ons wel een tijdje. ‘Tijn en Job, pas op dat de speeltjes niet in het water terecht komen, want dan gaan ze met de stroming mee en zijn ze weg!!' Hoe vaak hebben we het niet geroepen. Na een half uur zijn we het eerste speeltje al kwijt en na een uur het 2e. Ach ja, laat de krokodillen er dan maar schik mee hebben..... Later op de middag gaan we terug naar de camping, waar we met onze stoeltjes aan het water de raftboten opwachten. De gidsen lachen ons toe als ze ons zo zien zitten, zo worden ze niet iedere dag verwelkomd! Tijn en Job vinden het prachtig om te zien hoe de boten uit het water worden getild en op de vrachtwagentjes gaan. Na een uur zijn alle rafters uit het water en na anderhalf uur is de camping weer helmaal verlaten en stil. We besluiten het erop te wagen en hier in ons eentje de nacht door te brengen. Middenin de jungle. We nemen een koude douche (met deze warmte hier echt geen straf) en gaan eten koken (weer Hollandse pot, dat gaat er het beste in!). Na het eten nog een keer een douche en dan het bed in, voordat het hier aardedonker wordt en je niet meer kunt zien waar je loopt. Deze nacht moeten we het dus zonder airco doen. Het eerste half uur lijkt het niet te doen om in zo'n warme camper te slapen, maar al gauw waait er een lekker briesje door de camper en wordt het er best aangenaam. We slapen allemaal heerlijk en papa is weer als eerste wakker om 6u...

Zaterdag 11 december

Alles in de camper geladen en terug gereden naar Tully. Hier om 7u ontbeten tussen de bananenplantages. Toen Marcel en ik het tijdens het ontbijt hadden over onze reizen voordat Tijn en Job er waren, zei Tijn: ‘Toen zaten wij nog in de bloemkool, he?' Hoe kom je nu weer aan die wijsheid Tijn? ‘Dat zegt Opa Thieu altijd!' Haha, je lacht je af en toe een bult. Na het ontbijt zijn we verder gereden in zuidelijke richting richting Townsville. We besluiten deze stad voorbij te rijden en naar het plaatsje Ayr/Alva Beach te rijden, van waaruit je kunt duiken naar het Yongala-wrak (109 meter lang wrack). Hier staan we nu op een camping, te hopen op een afmelding voor morgen in de duikschool. Alle duiktrips naar het wrak zijn nl. tot dinsdag volgeboekt, maar zo lang willen we niet wachten. We besluiten hier 1 nacht op een camping te blijven en af te wachten of er morgen iemand misschien niet op komt dagen. De camping is mooi met allemaal hoge palmen op het terrein. Het mooie zwembad maakt voor Tijn en Job weer alles goed. Ze genieten er volop van. Daarna een stukje terug gereden naar Ayr. Hier heb ik een mobiele internet-USB-stick van Vodafone aangeschaft om zo hopelijk wat makkelijker online te kunnen zijn overal. Het registreren valt nog niet mee en is me tot nu toe nog niet gelukt. Morgen even hulp vragen. We gaan gelijk even naar de McDonalds, waar er gratis WIFI is en waar we onze site even bijwerken met verhalen en foto's van de afgelopen dagen. Skypen heeft daar nog niet zoveel zin, want in NL liggen jullie dan allemaal nog op één oor.

Morgen dus afwachten of Marcel kan gaan duiken. Zoniet, dan rijden we morgen verder naar Airlie Beach.

Zondag 12 december

Vannacht werden we al gewekt door flink onweer en hevige regenval. En dat doet het nog steeds... Met bakken komt het uit de hemel vallen. Vanochtend zijn we gelijk naar de duikschool gereden, maar helaas, iedereen is op komen dagen en dus kon Marcel niet mee om naar het wrak te duiken. Niet erg, rijden wij weer door naar het zuiden. Airlie Beach is ons doel. Een badplaatsje aan de kust bij de Whitsuday-Islands. Het plaatsje is mooi, maar de hevige regen en de grauwe luchten maken alles wat minder mooi dan het in werkelijkheid is. Tijn en Job hebben alleen nog maar oog voor de grote Lagoon aan de boulevard van Airlie Beach. Weer of geen weer, zwemmen kun je hier altijd. Dus hup, hemdjes uit en zwemmen maar!! Daarna naar de camping gereden en ook hier moest er nog even gezwommen worden. Daarna een douche, dus nu zijn onze jongens wel weer helemaal schoon geweekt! Marcel heeft voor morgen een duiktripje geboekt bij de Whitsuday-Islands. Ik ga met de jongens genieten van de mooie zwembaden en speeltuinen van Airlie Beach. Net hebben we nog geskyped met de opa's en oma's en tante Maaike in Nederland. Bij ons 7u pm, al donker en heel warm (ondanks de regen) en in NL 10u 's ochtends, licht en koud. Gek idee! Tijn en Job vonden het geweldig om alle opa's en oma's en Maaike weer even ‘live' te zien en te spreken. Daarna de jongens gelijk in bed gelegd, ze waren er moe van geworden. Opa Thieu: Tijn maakt zich toch wel echt zorgen waar je moet slapen als je deze kant op komt. Hij zei het net nog een keer toen we het bed op aan het maken waren. No worries Tijn, voor alles is een oplossing!! We leggen opa gewoon buiten bij de krokodillen, haha!

Marjolein

Wat een geweldige verhalen van jullie, super om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben! Wel raar dat het hier nu 12 december 13.30 uur is, en jullie de dag er alweer op hebben zitten!

Ik blijf jullie site in de gaten houden!

Liefs Marjolein