Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

De eerste dagen in Cairns

Zaterdag 4 december

We zitten op ons hotelbed met 2 slapende kindjes naast ons. Het is hier nu 7 uur PM ('s avonds dus) en ons biologische ritme lijkt weer wat op orde te komen. Marcel heeft gister een erg leuke dag gehad op het Great Barrier Reef. Hij heeft 3 duiken gemaakt. Ik heb me prima vermaakt met de kids in het water. 's Morgens vroeg een duik in het zwembad van ons hotel, daarna naar de Esplanade gelopen, wat een paradijs is voor kids. Overal speeltuinen, waterspuiters en een groot ondiep zwembad. Een leuke dag dus.

Vandaag zijn we met een Scenic Railway (trein dus) naar Kuranda geweest. Dit is een hooggelegen dorpje in de jungle. Hier hebben we een korte junglewandeling gemaakt, was erg leuk. Aangezien het vandaag erg zonnig en warm is, vooral hier in de jungle, was het best wel zweten, ook voor de kindjes. Maar desondanks hebben ook zij van de junglegeluiden genoten. Tijn dacht maar steeds krokodillen te zien en Job ‘schrok zich er steeds een hoedje van!'.

Rond het middaguur zijn we met de Skyrail (langste kabelbaan te wereld) boven de jungle terug gegaan naar beneden. Tijn en Job vonden dit prachtig! Was ook erg mooi om het dichte oerwoud zo van bovenaf te bekijken. We hebben trouwens erg geluk met het weer. De afgelopen weken heeft het erg veel geregend in deze streek, maar wij hebben nog geen druppel gezien. Soms wat bewolking maar vandaag geen wolkje aan de lucht. Ben de hele dag bezig met de jongens in te smeren...

Bij terugkomst in Cairns nog even boodschappen gedaan en een Australische SIM gekocht. Ons Australische nummer is: +61405472079

Nu zo lekker slapen. Ik weet nu ook wat het is om een jetlag te hebben. Met tijden ben ik nog erg duizelig en je hebt op de gekste tijden honger of juist helemaal niet. Alles is even in de war... Ach ja, komt allemaal goed. No worries!!

Laughing

Trouwens bedankt voor jullie reacties allemaal. Erg leuk om ook wat van jullie te horen!

alexandra

Hi there,

Wat leuk om nu al de eerste verhaaltjes te lezen. Wij zitten lekker warm binnen met de verwarming op 20. Buiten is weer een dik pak sneeuw gevallen vanmiddag en vanavond en nu ijzelt het en is het ongeveer -6. Het is zaterdagavond 23.00 uur en we hebben een gezellig sinterklaasavondje gehad met Alex en Elize en kleine Sander. Nils en Sander genoten van de pakjes in de zak en wilden ook die van papa en mama graag uitpakken. Lekker gegourmet en nu zo naar bed. Morgen weer Sint, maar dan bij opa en oma.
Tot gauw mails/schrijfs.
liefs,
alexandra, hans en nils

elly

hoi heidi ,marcel,tijn ,en jop
geniet van jullie vakantie
hier is het vol op winter morgen vieren wij sinterklaas met onze kleinkinderen tim Daan en marjolein
wij gaan jullie met belangstelling volgen
groetjes van Gerard en Elly

Elmi

Hallo samen,
Wij zijn net in tegenovergestelde richting gevlogen...(gelukkig ook tussen alle vertragingen door) en dus weer thuis in het koude Groesbeek. Ik zou graag met jullie willen ruilen want het is erg wennen; trui aan, sokken aan, en niet te vergeten verwarming ipv airco aan...
Aan duiken hier moet ik even niet denken...
Geniet ze! Marcel ik mis nog foto's met Heidi erop! Doe daar eens wat aan!
Veel plezier!
Lieve groet Elmi

Regie

Hoi allemaal,

Wow jullie hebben al heel wat meegemaakt in een paar dagen. Fijn dat de reis toch redelijk is verlopen. Met een jetlag van mama heb ik echt geen medelijden, want wij zitten hier met sneeuw en ijs en hebben het erg druk met ... werken!!! En dat komt elke dag terug.
Wat een indrukken al bij de eerste dagen. Leuk dat je ons zo mee laat genieten en dat de kindjes het ook allemaal leuk vinden. Houwen zo!
Hier gaat alles dus z'n gangetje. Je vervangster Manon heeft de eerste spannende week er opzitten, het ging goed. maak je geen zorgen (als je uberhaupt weleens aan ons denkt). De foto's kan ik hier op het werk niet zien, kijk ik thuis nog wel. Ik moet weer aan de slag. Veel plezier. Groetjes, Regie

dees 1e

He luitjes!!

Ik dacht zal eens ff kijken hoe de reis verloopt! Marcel hoe was het duiken?? Mooier als de maledieven??
Jullie hebben als vanalles gezien en gedaan!! Leuk! Geniet ervan!!

liefs Dees

Hilde

Wat hebben jullie al veel gezien/gedaan!!! Super!!
En wij hier ploeteren door de kou, sneeuw en gladheid.

Moet heel bijzonder zijn! Goede reis en heel veel plezier!!

Groetjes,

Hilde

Brenda

Leuk jullie verhalen te lezen.
Heel veel plezier, geniet ervan.

Groetjes,

Ronald & Brenda

Vivian, Luuk, Fleur & Bram xxx

Joyce

Hallo,

Ik ben inmiddels weer begonnen in dit koude kikkerlandje met werken. En nu ik je verhalen lees wil ik alweer terug. Die regen van de afgelopen weken dat hebben wij dan wel weer gemerkt,wij hebben veel druppels gezien. Hoop dat de weergoden jullie beter gezind is. Overal langs de kust zijn zwembaden, dus vergeet de zwemspullen niet, zelfs brisbane heeft een zwembad langs de rivier, lekker na een dag rond gesjouwd te hebben in de stad.
Geniet ervan want de tijd vliegt voorbij.
Groetjes Joyce

Manon

Hee!

Wat leuk om jullie avonturen te lezen! Echt al veel indrukwekkende dingen meegemaakt zo te lezen. Ook goed om te horen dat de kids het ook naar hun zin hebben, is toch altijd wel even afwachten hoe het gaat lopen ;)

Om je zo even op de hoogte te brengen: op het werk gaat het goed! En zoals Regie al zei, maak je maar geen zorgen!

Een hele fijne tijd daar gewenst! Geniet van alle mooie avonturen daar.

Groetjes Manon

Ben en ria

Hallo Marcel, Heidi,Tijn en Job.

Leuk om op deze manier jullie groot avontuur te volgen, fijn dat de reis goed verlopen is, en hopelijk is de jetlag van Heidi voorbij.
We zullen in de Gildenstraat een oogje in het zeil houden, maar de grote planten van Marcel zijn toch aan het overwinteren dus die hebben geen zorg nodig.
We zullen zeker regelmatig jullie verhalen lezen en foto´s bekijken en heel veel plezier samen.

Groetjes Ben en Ria.

Patricia

Houdie luitjes,

Wat een leuke site en al actief bijgehouden!! goed hoor.
Fijn om te horen dat het zo goed gaat! Krijg weer helemaal de kriebels als ik jullie verhalen zit te lezen, nu al zoveel gezien en jullie hebben nog zoveel voor de boeg.
lekker genieten en tot het volgende avontuur...
gr patricia