Tijn en Job in Kangoeroeland en Kiwiland!

daar zijn we dan!

Woensdag 1 december

Gistermiddag was het dan eindelijk zover. ‘We gaan vertrekken!'riep Tijn de hele dag uit volle borst. Nederland in de sneeuw en kou, wij op weg naar de zon. Een raar idee hoor! Eerst nog even met z'n allen (opa's, oma's, Maaike, Erik en Mendy) uit eten. Het afscheid op Schiphol viel even niet mee, snik! Ook de handbagage controle met best veel handbagage en 2 drukke kindjes was even zweten. De sneeuw van de afgelopen dagen gooide nog bijna ons reisschema overhoop, maar we hadden weer eens geluk: onze eerste vlucht naar Frankfurt met KLM was tevens ook de eerste vlucht van die dag van KLM naar Frankfurt. Na een korte vlucht en een korte stop in Frankfurt vlogen we direct door met Quantas naar Singapore. Deze vlucht ging kei goed. Tijn en Job lagen nog voor het taxieën al te slapen en hebben dit het grootste gedeelte van de vlucht volgehouden. Nu zitten we op Singapore-airport even bij een kinderspeeltuintje, waar Tijn en Job even hun opgekropte energie de vrije loop laten. Over 2 uurtjes vertrekt onze volgende vlucht naar Brisbane.....

Vrijdag3 december

Hier zitten we dan, 3 uur 's nachts, met z'n allen op bed met de airco aan naar ‘Pieter Post in de sneeuw' te kijken..... De reis is verder heel goed verlopen. Tijn en Job hebben ook de 2e vlucht nog veel geslapen. Ze hebben zich echt kranig gedragen! We zijn trots op onze jongens. Het viel alleen wel even tegen dat we in Brisbane toch alle bagage op moesten halen en opnieuw in moesten checken.. Was even een gedoe met 2 vermoeide kindjes. We moesten daar ook nog met een bus naar een ander gedeelte van het vliegveld. Maar het is allemaal goed gekomen. Op het vliegveld in Cairns hebben we gebeld met ons hotel (Bay Village) in Cairns. Zij kwamen ons ophalen. Het weer is hier nu momenteel goed en erg warm. Er konden dus wat laagjes kleding worden verwijderd.... Spullen op de hotelkamer gedropt en zwembroekjes aan. Lekker he Job, eindelijk verkoeling in het zwembad! We merkten al snel dat de zon hier voor onze witte huidjes echt gevaarlijk is. Gelijk weer eruit dus en kleertjes aan. Daarna een rondje gewandeld door Cairns. Over de mooie Esplanade met z'n mooie openbare zwembad voor kleine kindjes en prachtige speeltuinen. Hier vermaken Tijn en Job zich wel de komende dagen. Marcel heeft gelijk een paar duiken geregeld voor morgen om na te gaan of het klopt wat ze altijd roepen over het mooie Great Barrier Reef. Even lekker pizza gegeten en toen terug naar het hotel. Inmiddels 18u en moe... Verhaaltje, tanden poetsen en naar bed! Alle 4 gelijk in coma, maar nu om 3u weer klaarwakker. De komende dagen hopen we dat we onze biologische wekker kunnen gaan verzetten. Marcel vandaag dus lekker duiken en Heidi met Tijn en Job naar de speeltuintjes en zwembaden, wat boodschappen doen en op zoek naar een Australische telefoon.

MaWeKaFlo

De kop is eraf, het begin is gemaakt, geniet van elke dag met volle teugen.!

Marieke

Hoi, fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Er zijn hier een soort "hema/ V&D achtige winkels (Target, KMart en BigW) die verkoepn "rash vests". Het zijn t'shirtjes die de kids hier allemaal aanhebben als ze gaan zwemmen met UV bescherming. Kosten ongeveer 10 dollar, liggen bij de zwemkleding(bathers). En wat de telefoon betreft, je kunt in de bovengenoemde winkels vaak al een prepaid oppikken voor $50...
Verder lekker genieten en relaxen nu!!! Oh en die jetlag dat duurt een paar dagen. Wij zaten ook een paar nachten met z'n allen boekjes te lezen of spelletjes te doen omdat we allemaal tegelijk wakker waren... Tot snel en als er iets is dat je wil weten, sms maar als je wil als je je nieuwe Ozzie phone hebt! C ya soon!

Niels & Sjuul

Hallo Allemaal,
Fijn dat de reis zo goed is gegeaan.
Wij zitten hier in -11 met vanmorgen op school de suprises (best spannend allemaal).
Dikke zoen voor Tijn en Job.
En veel plezier in het zwembad.

Groetjes Niels & Sjuul
p.s. hoe warm is het daar????

Yvette van Rij

Goed om te horen dat jullie vluchten ook super zijn gegaan. geniet van het mooie weer en zeker die shirtjes voor de kids kopen. Menke en Tijn hebben ze ook steeds met het zwemmen aan.
Geniet er van, het is het prachtig
Groetjes vanuit een wisselvallig Airlie Beach
Gauke en Yvette

Erik en Mendy

Leuk te horen dat de reis helemaal goed is verlopen en dat de verwachte vertraging er gelukkig niet was! Hier is het nu -6 dus lekker koud. Geniet er samen van en neem een duik in het zwembad! Doen wij ook in onze hottub alleen dan om op te warmen!

Groetjes Erik en Mendy

Maaike

Mooi... das iig gelukt. Wisten jullie dat gister (2-dec) al het vliegverkeer weer plat lag in Duitsland? Jullie zijn precies tussen de vertragingen en de annuleringen doorgevlogen! Maar goed, jullie maken je daar eigenlijk helemaal niet zo druk om, en daarom gaat het volgens mij ook gewoon altijd goed met jullie...:) haha.
Have fun there! C u @ skype maybe!

Liefs Maaike

Ger

Hoi allemaal.
We zijn blij dat jullie goed zijn aangekomen.
Wat het duiken betreft, het valt tegen.
Je vrienden zijn er niet.
Maar Richard heeft vorstverlet en als je hem mailt misschien vliegt hij wel even over.

Groetjes Ger

angeliek

Hallo geluksmokka's(zoals wij vroeger altijd zeiden). GENIETEN!!! Hier sinterklaasfeest helemaal geweldig.Leuk om jullie verhalen te lezen.Tot de volgende keer.